×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Logo vskutku královské

 

Turistická destinace Střední Čechy představila ve své expozici na veletrhu Holiday World v Praze zbrusu nové logo.  

Logo bylo slavnostně pokřtěno na veletrhu Holiday World

Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová pokřtila v pátek 14. února na veletrhu Holiday World nové destinační logo „Střední Čechy královské“. Touto značkou upozorňuje SCCR na fakt, že ve Středočeském kraji je nejvyšší koncentrace hradů a královských měst z celé České republiky. Královský námět bude hlavním tématem novinek pro letošní turistickou sezónu. Autorkou loga je Helena Janečková.

Středočeský kraj byl významným regionem už ve středověku. Čeští králové zde stavěli své tvrze, hrady, budovali královská města, činili významná rozhodnutí. Celý kraj je protkán sítí královských cest, z nichž mnohé jsou dodnes dobře viditelné v krajině. Proto ke středním Čechám patří přívlastek královské. 

Kopie císařské koruny Svaté říše římské Replika Svatováclavské koruny

Velkým lákadlem pro návštěvníky expozice Středočeského kraje na veletrhu Holiday World byla vystavená kopie císařské koruny Svaté říše římské, která je dílem uměleckého řemeslníka Jiřího Urbana z Turnova a vznikla na objednávku Středočeského kraje v roce 2009 pro stálou expozici na hradě Karlštejn. Nemenší pozornost přitahovala i replika Svatováclavské koruny, kterou vytvořil v roce 2016 turnovský šperkař Jiří Belda ml. 

Foto: SCCR

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více