Logo s arabeskou reprezentuje krásu Slovácka ve všech jeho podobách

 Zbrusu novou marketingovou identitu si buduje turistická oblast Slovácko. V průběhu roku 2019 zmodernizuje kompletně svůj obraz, kterým se prezentuje. Jako první na řadu přišlo logo, jež bude v příštích letech tento svébytný region reprezentovat.

„Je hravé, barevné a veselé. Přesně vystihuje charakter oblasti,“ zaznělo nejednou při prezentacích mezi členy obou destinačních společností působících na Slovácku, které budou logo používat. „Rozdělený tvar jakoby jedním tahem vytvořené arabesky může být náznakem houslového klíče přecházejícího do kličky ornamentu – krojové výšivky, tak i výrazem tance,“ vysvětlila autorka loga Yvona Jandáková některé ze skrytých významů. Barevnost i tvar arabesky má symbolizovat volnost, radost, nespoutanost a krásu Slovácka ve všech jeho podobách. „Redesign loga je součástí rozsáhlých aktivit plánovaných v rámci projektu, který budeme letos za podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR realizovat. Původní logo svůj účel za 20 let existence jistě splnilo, ale už nastal čas se posunout dál,“ uvedl Stanislav Blaha, předseda Regionu Slovácko – sdružení v cestovním ruchu, působícího v Uherském Hradišti. Slováčtí patrioti jistě ocení, že zůstal zachován respekt k tradičním barvám Slovácka. „Z původního loga jsem zachovala tři ze čtyř barev typických pro oblast Slovácka,“ uvedla autorka loga, která vypustila z původní podoby zelenou barvu s tím, že ji lze použít v jednotlivých případech například jako součást pozadí.

  • Obě organizace spolu od roku 2017 úzce spolupracují, v březnu 2018 podepsali smlouvu o vzájemné spolupráci, v září téhož roku získaly certifikaci agentury CzechTourism,
  • realizují společné projekty na podporu a rozvoj cestovního ruchu Slovácka,
  • pořádají aktivity na podporu udržitelného cestovního ruchu v malých obcích se zaměřením na tradiční lidovou kulturu a památkové domky s respektem k území,
  • připravují mezioborové produkty,
  • iniciují rozvoj spolupráce mezi veřejným, soukromým a neziskovým sektorem, tedy všemi aktéry působícími v oboru,
  • pořádají společná školení, ­se­mináře,
  • iniciují a naplňují strategii rozvoje ­Slovácka.

 
„Nové logo zachovalo základní znaky toho předchozího, ale rozpracovalo je do moderní podoby. Myslím, že je velmi povedené,“ zhodnotil Josef Smetana, předseda druhé destinační společnosti regionu, Turistické asociace Slovácko, sídlící v Hodoníně. Obě uvedené společnosti budou logo sdílet. Obě totiž reprezentují oblast Slovácka, i když každá sídlí v jiné části této tradiční oblasti rozdělené státní správou mezi Zlínský a Jihomoravský kraj.

Jedním z cílů je budovat silnou značku a pozitivní brand destinace

Slovácko je vyspělá turistická destinace s pestrou nabídkou v oblasti cestovního ruchu, postavenou na tradičních hodnotách. Přesto není cílem vytvářet obraz skanzenu, ale především působit na turistu přirozeně, napříč celým regionem, a to díky místním lidem, kteří pomáhají v utváření dobrého obrazu regionu a jeho jedinečnosti, ať už udržováním místních tradic, vstřícným jednáním či všeobecnou pohostinností v každodenním životě.

Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu

Masarykovo nám. 21
686 01 Uherské Hradiště

Turistická asociace Slovácko, z. s.

Masarykovo nám. 115/27
695 01 Hodonín

 
Text: Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu
Foto: Jaromír Šallé


Projekt REGION SLOVÁCKO – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu 2019+ byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více