
Zbrusu novou marketingovou identitu si buduje turistická oblast Slovácko. V průběhu roku 2019 zmodernizuje kompletně svůj obraz, kterým se prezentuje. Jako první na řadu přišlo logo, jež bude v příštích letech tento svébytný region reprezentovat.
„Je hravé, barevné a veselé. Přesně vystihuje charakter oblasti,“ zaznělo nejednou při prezentacích mezi členy obou destinačních společností působících na Slovácku, které budou logo používat. „Rozdělený tvar jakoby jedním tahem vytvořené arabesky může být náznakem houslového klíče přecházejícího do kličky ornamentu – krojové výšivky, tak i výrazem tance,“ vysvětlila autorka loga Yvona Jandáková některé ze skrytých významů. Barevnost i tvar arabesky má symbolizovat volnost, radost, nespoutanost a krásu Slovácka ve všech jeho podobách. „Redesign loga je součástí rozsáhlých aktivit plánovaných v rámci projektu, který budeme letos za podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR realizovat. Původní logo svůj účel za 20 let existence jistě splnilo, ale už nastal čas se posunout dál,“ uvedl Stanislav Blaha, předseda Regionu Slovácko – sdružení v cestovním ruchu, působícího v Uherském Hradišti. Slováčtí patrioti jistě ocení, že zůstal zachován respekt k tradičním barvám Slovácka. „Z původního loga jsem zachovala tři ze čtyř barev typických pro oblast Slovácka,“ uvedla autorka loga, která vypustila z původní podoby zelenou barvu s tím, že ji lze použít v jednotlivých případech například jako součást pozadí.

- Obě organizace spolu od roku 2017 úzce spolupracují, v březnu 2018 podepsali smlouvu o vzájemné spolupráci, v září téhož roku získaly certifikaci agentury CzechTourism,
- realizují společné projekty na podporu a rozvoj cestovního ruchu Slovácka,
- pořádají aktivity na podporu udržitelného cestovního ruchu v malých obcích se zaměřením na tradiční lidovou kulturu a památkové domky s respektem k území,
- připravují mezioborové produkty,
- iniciují rozvoj spolupráce mezi veřejným, soukromým a neziskovým sektorem, tedy všemi aktéry působícími v oboru,
- pořádají společná školení, semináře,
- iniciují a naplňují strategii rozvoje Slovácka.
|
„Nové logo zachovalo základní znaky toho předchozího, ale rozpracovalo je do moderní podoby. Myslím, že je velmi povedené,“ zhodnotil Josef Smetana, předseda druhé destinační společnosti regionu, Turistické asociace Slovácko, sídlící v Hodoníně. Obě uvedené společnosti budou logo sdílet. Obě totiž reprezentují oblast Slovácka, i když každá sídlí v jiné části této tradiční oblasti rozdělené státní správou mezi Zlínský a Jihomoravský kraj.
Jedním z cílů je budovat silnou značku a pozitivní brand destinace
Slovácko je vyspělá turistická destinace s pestrou nabídkou v oblasti cestovního ruchu, postavenou na tradičních hodnotách. Přesto není cílem vytvářet obraz skanzenu, ale především působit na turistu přirozeně, napříč celým regionem, a to díky místním lidem, kteří pomáhají v utváření dobrého obrazu regionu a jeho jedinečnosti, ať už udržováním místních tradic, vstřícným jednáním či všeobecnou pohostinností v každodenním životě.

Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu
Masarykovo nám. 21
686 01 Uherské Hradiště
Turistická asociace Slovácko, z. s.
Masarykovo nám. 115/27
695 01 Hodonín
|
Text: Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu
Foto: Jaromír Šallé
Projekt REGION SLOVÁCKO – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu 2019+ byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.