Letecká společnost Georgian Airways, která loni oslavila 25. výročí svého vzniku, prožívá dynamické období. Jen loni zavedla deset nových linek, na dalších se snaží navyšovat počet frekvencí a oslovovat nové cílové skupiny. Velké plány má i na českém trhu, jak nám v rozhovoru pořízeném během listopadového veletrhu Czech Travel Market prozradila zástupkyně ředitele komerčních služeb v oddělení pro rozvoj obchodu gruzínského národního dopravce Tamuna Tandashvili.
Co vás přivedlo do Prahy a na veletrh Czech Travel Market?
To je prosté. Na českém trhu, na který jsme vstoupili v roce 2017 s linkou Praha–Tbilisi, vidíme ještě velký potenciál, protože „nové“ destinace typu Gruzie jsou nyní v Evropě velmi populární. Tomuto trendu chceme jít naproti nabídkou nejlepších produktů a služeb. A já jsem v Praze, abych zástupcům cestovních kanceláří představila náš produkt a navázala s nimi dlouhodobá partnerství. Let z Prahy do Tbilisi je totiž šit na míru právě těmto partnerům a jejich zájezdům.
Proč by měli touroperátoři stavět své zájezdy právě na vašich letech?
Především proto, že nabízíme přímé spojení. Do Tbilisi se sice dostanete i s jinými společnostmi, ovšem jen s přestupem. My nabízíme každé úterý a každý pátek komfortní přímý let, který trvá tři hodiny a čtyřicet minut. Navíc díky tomu, že máme sesterskou společnost v Arménii, můžeme touroperátorům nabídnout třeba atraktivní kombinaci Gruzie–Arménie, kterou mohou zužitkovat při tvorbě svých poznávacích zájezdů. Jsme partnerem gruzínské turistické centrály a produkty vyvíjíme společně tak, aby byly flexibilní a aby plně vyhovovaly jak jednotlivcům, tak cestovním kancelářím a korporátním zákazníkům. A nesmíme zapomenout ani na to, že Georgian Aiways jsou tradičním dopravcem s plným rozsahem služeb. Naši pasažéři tak cestují v maximálním komfortu, v ceně letenky v ekonomické třídě mají jedno odbavené zavazadlo o hmotnosti do 23 kg a jedno příruční do 8 kg, stejně jako plnohodnotné občerstvení. V obchodní třídě mají cestující nárok na jedno odbavené zavazadlo o hmotnosti do 32 kg a jedno příruční do 10 kg. V ekonomické třídě se mohou těšit cestující na saláty, teplé hlavní jídlo připravované v tradičním gruzínském stylu, čerstvé pečivo, dezert a výběr z nealkoholických nápojů, vína nebo piva. V obchodní třídě je navíc součástí nabídky i výběr jemných gruzínských červených a bílých vín, ovoce a sýrového talíře. A v konkurenci obstojí i naše tarify – letenky na linku Praha–Tbilisi u nás můžete pořídit již od 5 990 korun včetně tax, v obchodní třídě pak již od 21 990 korun včetně tax.
Pokud vím, Gruzie je také čím dál populárnějším cílem milovníků zimních sportů. Jak je to s přepravou lyží?
Máte pravdu, Kavkaz je nyní v kurzu a míří sem čím dál víc lyžařů a snowboardistů z různých koutů světa. Stát do tamní infrastruktury hodně investuje, díky čemuž vznikají nová a velmi moderní střediska. A i my se snažíme tento trend podporovat a přepravu lyží a snowboardů tak našim pasažérům nabízíme zcela zdarma.
Kdo jsou pasažéři cestující mezi Prahou a Tbilisi? Počítám, že převážně Gruzínci…
Poměr českých a gruzínských pasažérů je zhruba vyrovnaný, zájem je z obou stran. Atraktivita České republiky pro Gruzínce stoupla poté, co byla zrušena vízová povinnost pro turistické cesty. Vedle klasických turistů jsou pro nás velmi zajímavou cílovou skupinou také gruzínští studenti, kteří čím dál častěji využívají možnosti studovat v Česku. Z vaší země zatím do Tbilisi cestují většinou individuální turisté. Já ale věřím, že se nám i díky našemu českému zastoupení, tedy společnosti Blue Sky Travel, podaří více rozhýbat spolupráci s cestovními kancelářemi.
COT má čtenáře i na Slovensku. Jak důležitý je pro vás tamní trh?
Je to pro nás jeden z nových a zajímavých trhů. Spojení mezi Tbilisi a Bratislavou bylo jednou z deseti nových linek, o které jsme loni obohatili svoji nabídku. Během zimní sezony si nyní dáváme pauzu, provoz na lince obnovíme s příchodem letního letového řádu.
Plánujete nějaké nové linky i pro příští měsíce?
Expanze v loňském roce byla velmi rychlá, nyní se chceme zaměřit spíše na zvýšení počtu frekvencí na těchto linkách. Týká se to i linky z Prahy, na které bychom výhledově rádi dosáhli pěti spojení týdně. Spolupracujeme přitom s Českými aeroliniemi, na některých letech budeme vzájemně sdílet kódy. Abychom potenciálu této linky využili naplno, snažíme se ji co nejvíc propagovat směrem k cestovním kancelářím. I proto jsme ve spolupráci s gruzínskou turistickou centrálou v uplynulém roce uspořádali roadshow zaměřenou na propagaci Gruzie a našeho produktu.
Jaká je vize Georgian Airways?
Naše společnost je velmi zaměřená na rozvoj. A ten je a bude spojen se spoluprací s cestovními kancelářemi a prodejci letenek. Bez aktivních touroperátorů a prodejů se letecká společnost podle mne neobejde ani v budoucnu; jen on-line prodejci nestačí. Jednotlivé trhy se liší a my musíme mít produkt pro každý z nich. Jsme aerolinie s flexibilním produktem, který musí vyhovovat každému zákaznickému segmentu od studentů až po seniory.
Foto: -pmu-