Liberecký kraj bude turisty lákat na Křišťálové údolí

Liberecký kraj chce v budoucnu lákat návštěvníky nejen na krásnou přírodu, ale také na výrobu skla, bižuterie a šperků, která je pro něj tradiční. Nikde na světě taková koncentrace sklářských a bižuterních firem není, řekl hejtman Martin Půta. Kraj se proto dohodl na převzetí značky Křišťálové údolí (Crystal Valley), kterou už několik let buduje největší sklářský a bižuterní výrobce v regionu – Preciosa. Chce ji dál rozvíjet zejména v cestovním ruchu.

Liberecký kraj chce v budoucnu lákat návštěvníky nejen na krásnou přírodu, ale také na výrobu skla, bižuterie a šperků

Preciosa je největším sklářským výrobcem v Libereckém kraji, podnik s miliardovými obraty známý výrobou broušených kamenů, bižuterie i lustrů zaměstnává kolem 4000 lidí. Značku Crystal Valley registroval podnik zhruba před pěti lety v České republice, Evropské unii a později i v Číně a Arabských emirátech. Jsou to oblasti, kde Preciosa nejvíc podniká. „Jednak pro marketingové účely a jednak i pro vlastní produkt. Během krátké doby jsme registrovali obrovský ohlas od našich zákazníků,“ řekl majitel Preciosy Ludvík Karl.

Zavedenou značku chce teď Liberecký kraj využít k podpoře cestovního ruchu. Kraj přitom zaplatí jen zhruba půl milionu za registraci značky, přestože firma už do jejího rozvoje investovala miliony korun. Do projektu Křišťálové údolí chce kraj zapojit další sklářské a bižuterní firmy, ale také sklářské školy a specializovaná muzea v regionu. „Dohoda s Preciosou umožní značku Křišťálové údolí využívat za jasných a rovných podmínek všem sklářským, bižuterním a šperkařským firmám v regionu,“ řekl hejtman.

Kraj chce na tradičním byznysu, kterým sklářská výroba je, postavit byznys zcela nový – využít ho k rozvoji cestovního ruchu. „Je to obrovská šance pro rozvoj nových služeb. Cílem je natáhnout sem turisty, udržet je tady dva tři dny, aby tu nechali svoje peníze,“ řekl Karl. V budoucnu by tak podle něj mohl projekt zajistit stovky nových pracovních míst. Nezbytné ale budou i velké investice nejen od kraje či obcí, ale také od soukromých investorů. V kraji například chybí kvalitní hotely, které by turistům nabídly komfort, na který jsou zvyklí. V celém kraji je jen 20 čtyřhvězdičkových hotelů a pětihvězdičkový ani jediný.

 Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více