Zdravotně znevýhodnění cestující budou nyní moci před svým odletem z pražského Letiště Václava Havla využít novou čekárnu speciálně upravenou pro jejich potřeby. Nachází se v odletové hale Terminálu 2 v prostorách bývalé bezpečností kontroly a znamená zvýšení komfortu cestujících se zdravotním postižením a osob s omezenou schopností pohybu či orientace.
Čekárna bude fungovat v prozatímním denním režimu od 8 do 16 hodin. Cestující zde najdou sedačky, soda bar a k dispozici jim vždy bude i standardní asistence, která jim poskytne doprovod, pomoc s odbavením, průchodem bezpečnostní kontrolou či nástupem do letadla.
„Naším cílem bylo vybudovat komfortní prostor, kam se cestující se speciálními potřebami dostaví sám nebo s doprovodem. Následně se jej ujme odborně proškolený pracovník a poskytne mu veškerou asistenci při pohybu letištěm. Ta je ostatně osobám se zdravotním postižením či sníženou schopností pohybu poskytována na letišti standardně,“ uvedl Tomáš Vláčil, ředitel provozu terminálů Letiště Praha.
Již nyní si mohou cestující objednat asistenční službu, která je poskytovaná zdarma. Služba je k dispozici po přechozím objednání už při koupi letenky u letecké společnosti nebo po příjezdu na letiště u odbavovací přepážky, na informacích nebo na označených kontaktních místech, včetně nové čekárny na Terminálu 2. Asistence je automaticky zajištěna během celé cesty i v případě přestupu na tranzitním letišti.
Foto: Letiště Praha
Čtěte také: Pasažéři na Ruzyni jsou nejspokojenější v Evropě