Letiště Karlovy Vary plánuje rozšíření a případně prodloužení přistávací dráhy. Umožnilo by to rozšířit možnosti přistání i větších letadel. Stále ale není vyjasněno, z jakých prostředků by investice mohla být financována. Letiště patří Karlovarskému kraji, náklady uvažované stavby by šly do stovek milionů korun, podle hejtmanky Jany Vildumetzové by peníze mohly být z dotačního programu Restart či Státního fondu dopravní infrastruktury.
Podle premiéra v demisi Andreje Babiše je ale nutné nejprve zvážit, jestli se podobná investice vyplatí. „Letiště je v této chvíli velká částka. Preferuju, aby kraj už konečně začal stavět Císařské lázně. Je to důležitý projekt pro cestovních ruch, ale nejsem schopen teď odpovědět, jestli to stát nějak podpoří,“ uvedl.
„Samotné rozšíření dráhy odhadujeme někde mezi 300 až 350 miliony korun. A při následném prodloužení bychom se dostali někde na 650 milionů korun. To by byla velmi náročná akce. Je to dáno hlavně velkým objemem zemin, který se musí na letišti přivézt. Je to 900 tisíc metrů krychlových,“ řekl ředitel letiště Karlovy Vary Václav Černý.
Jak dodal, kvůli nákladům budou letiště i kraj pečlivě zvažovat efektivitu a výsledky, které by prodloužení dráhy přineslo. Podle Černého by se týkalo hlavně letů ze vzdálených destinací, Taškent, Alma-Ata a podobně.
Předpisy nevyžadují konkrétní parametry dráhy, ale podle nich stanovují, jaký provoz je možné na dráze povolit. Současná dráha má šířku 30 metrů a letiště by ji chtělo rozšířit na 45 metrů. Dnešní délka dráhy je 2150 a při maximu by šla prodloužit až na 2650 metrů.
Podle Černého by ani rozšíření nebo prodloužení dráhy nemělo znamenat rozšíření samotné odbavovací haly. Je totiž koncipovaná až na kapacitu 500 tisíc cestujících, přičemž i v době největší zájmu letištěm prošlo jen přes 100 tisíc cestujících ročně.
Foto: Letiště Karlovy Vary



