Léčebné lázně Mariánské Lázně (LLML) letos čekají mírný pokles tržeb. V posledních letech se ale firmě, která provozuje většinu lázeňských domů v Mariánských Lázních, daří a loni skončila se ziskem před zdaněním 100,6 milionu korun. Podle ekonomického ředitele LLML Pavla Říhy ale letos původně optimistické plány zhoršuje nárůst nákladů.
Společnost letos plánovala dosáhnout tržeb ve výši 887,6 milionu korun. „Oproti plánovaným tržbám očekáváme pokles o sedm až osm procent. Pokles zisku bude výraznější zejména kvůli zmiňovanému poklesu tržeb, ale také kvůli nárůstu provozních nákladů a nárůstu mzdových nákladů,“ uvedl Říha.
Léčebné lázně Mariánské Lázně jsou součástí skupiny Danubius Hotels. V loňském roce společnost dosáhla tržeb 868,8 milionu korun. Bylo to zhruba o 45 milionů více než v roce 2016. Největší část tržeb získávají LLML z léčebných pobytů, které představují zhruba 84 procent tržeb. Do deseti procent tržeb pak představují hotelové služby.
Mírně se také mění složení klientů LLML. „Počet českých pojištěnců je na úrovni loňského roku a tvoří zhruba 11procentní podíl na tržbách společnosti. U zahraniční klientely došlo k poklesu německé klientely o šest procent, Rusky mluvící země mají pokles o 10 procent, ale naopak došlo k nárůstu české samoplátecké klientely o pět procent a nárůst u ostatních evropských států o osm procent,“ odhalil Říha.
Počet zaměstnanců společnosti se pohybuje kolem 630. Mzdové náklady dosáhly v loňském roce 203,9 milionu korun, což bylo asi o 20 milionů více než předešlý rok. Firma se, stejně jako většina zaměstnavatelů v poslední době, potýká s nedostatkem kvalifikovaných i nekvalifikovaných zaměstnanců a obecným růstem mezd.
Podle výroční zprávy za rok 2017 loni LLML investovaly přes 30 milionů korun zejména do rekonstrukcí pokojů v Nových lázních, hotelu Hvězda nebo Maria Spa. Bazénová hala a odpočinková zóna byla modernizována v hotelu Vltava – Aesculap. Rekonstrukce pokojů za desítky milionů korun mají pokračovat i letos.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.