O krizi, marketingu i hodnotách jsme hovořili s Tomášem Chmelem, spoluzakladatelem marketingové agentury Rose Agency.

Při krizi omezilo mnoho firem náklady na marketing. To se projevilo třeba tím, že přestaly inzerovat úplně, nebo inzerci omezily. Na druhou stranu jsou subjekty, které rychle zareagovaly a byly schopné se situaci přizpůsobit včetně svého marketingu. To je to, co na trhu teď osobně vidím. A ještě jeden postřeh, který se týká některých poskytovatelů služeb v oblasti cestovního ruchu. Např. část hotelů v minulosti nemusela příliš řešit svůj marketing směrem k české klientele. Teď ale přišla změna a je třeba českou klientelu umět oslovit. Je to nová situace a je zajímavé sledovat, jak se to projevuje. Myslím, že je stále významné procento klientů, kteří by někam chtěli vycestovat, ale mají obavy. Klient chce prožít fajn dovolenou s pocitem, že pro jeho bezpečí se udělalo maximum. Zajímá se o bezpečí na cestě, v místě, řeší, co se může stát v případě nečekaného vývoje. Z mého pohledu by mohla tato témata více rezonovat v aktuálním marketingu.
Jak jim v tom může pomoci Rose Agency, tedy jaké služby nabízí?
Mohl bych zmínit, že rádi vymýšlíme kampaně, děláme grafiku, weby, fotíme, točíme videa a jiné věci, ale to nejdůležitější vnímám v určité schopnosti naslouchat a vcítit se do potřeb potenciálních klientů našich zákazníků. Když se to podaří, můžeme na ně lépe reagovat a výsledky naší práce mají pro klienta hodnotnější rozměr. Toto není nic sofistikovaného, prostě se snažíme naslouchat.
Jaké hodnoty vaše agentura vyznává?
Když jsme s dcerou agenturu zakládali, shodli jsme se na tom, že chceme, aby se v naší firmě držely určité hodnoty a principy. Nejen uvnitř našeho týmu, ale i směrem k našim klientům. Svět je plný nervozity a různého chování, které mi je vyloženě proti srsti. Tak jsme si řekli, že to u nás uděláme po svém. Pracujeme na tom, aby u nás vše probíhalo v přátelské atmosféře, dbáme na to, abychom byli spolehliví a platilo domluvené slovo a jako marketingová agentura musíme být také kreativní. Myslím, že se to daří, i když to samozřejmě není vždy jednoduché. Usilujeme o dlouhodobou spolupráci, která musí stát na vzájemné důvěře a dobrých vztazích.
Foto: Rose Agency


