V polovině ledna letošního roku proběhl ve slovinské Lublani již devátý ročník veletrhu Conventa, jehož hlavním tématem je kongresový průmysl v regionu střední a jihovýchodní Evropy. Veletrhu se zúčastnili i zástupci Prague Convention Bureau a 18. ledna převzali na slavnostním udílení ocenění Top Meeting Destination za rok 2016.
Toto ocenění uděluje od roku 2011 slovinský magazín Kongres destinacím z regionu střední a jihovýchodní Evropy. Odborná porota magazínu Kongres v letošním roce hodnotila 68 destinací z 19 zemí regionu na základě následujících kritérií: přírodní a kulturní faktory, dopravní a všeobecná infrastruktura, infrastruktura cestovního ruchu, vybavenost pro kongresový průmysl, buzzmarketing, index Mezinárodní kongresové asociace ICCA, index kvality života, světový index míru a subjektivní ohodnocení. U každého faktoru bylo možné získat maximální počet pěti bodů. Praha zvítězila v kategorii měst s více než 150 000 obyvateli s celkovým průměrem 4,51 bodu, a navázala tak na úspěchy z předchozích let, kdy se v rámci udílení cen Meeting Star Awards dvakrát umístila na druhém místě a v roce 2013 obsadila pozici první.
Celkové ohodnocení, které česká metropole získala, bylo složeno z následujících dílčích známek:
|
Za rok 2016 se v první pětici měst v kategorii nad 150 000 obyvatel na druhém místě žebříčku umístil Istanbul s 4,39 body a třetí pozici obsadila se 4,37 body Budapešť, následována Athénami a Lublaní. Kategorii měst s počtem obyvatelů mezi 15 a 150 tisíci ovládl chorvatský Dubrovník (4,33 bodu), následován rakouskými destinacemi Salcburkem (4,26 bodu) a Klagenfurtem (4,12 bodu). V kategorii malých měst pod 15 000 obyvatel byla konkurence obrovská. Zvítězila chorvatská Opatija (4,05 bodu), na druhém místě skončil s odstupem pouhé 0,01 bodu rakouský Schladming (4,04 bodu), následován slovinským městem Bled (4,03 bodu).
V rámci veletrhu Conventa 2017, který za celou dobu svého trvání přilákal téměř dva tisíce hosted buyers ze 46 zemí světa a přes tisíc vystavovatelů ze 17 zemí, především z regionu „Nové Evropy“, uskutečnilo Prague Convention Bureau celkem 25 schůzek s nákupčími a také reprezentovalo českou metropoli v rámci snídaně „Business Breakfast“ Mezinárodní kongresové asociace ICCA.




