Znojmo zažilo s kampaní Zadax jednu z nejsilnějších turistických sezon. Město navštívilo přes 80 000 lidí. Objevovali navíc kromě vyhlášeného podzemí i méně známé atrakce, jako je například hradební opevnění. Více než třetina všech turistů využila volný vstup, který získali, pokud ve městě přespali nebo utratili peníze v kavárně či restauraci. V tiskové zprávě to uvedl Karel Semotam, mluvčí organizace Znojemská Beseda, kterou město zřídilo pro zabezpečení kulturních a společenských akcí.
Cílem kampaně bylo zviditelnit město a pomoci cestovnímu ruchu. „Se Zadaxem, jak projektu zkráceně říkáme, jsme přišli velmi brzo, už v květnu. Naší myšlenkou bylo využít turismus jako nástroj pro podporu místních podnikatelů. Koronavirová turistická sezona neměla dobré prognózy a my jsme nechtěli jen sedět s rukama v klíně. Díky tomu za námi turisté jezdili už od června a přes prázdniny bylo plno,“ uvedl ředitel Znojemské Besedy František Koudela.
Od začátku června až do konce září si mohli turisté vybrat mezi 140 zapojenými podnikateli, jejichž provozovny byly označené nálepkou Znojmo Zadax. Pokud u nich utratili určitou částku, obdrželi poukazy s volným vstupem.
V porovnání se stejnými měsíci roku 2019 se celková návštěvnost turistických provozů Znojemské Besedy zvýšila o 51 procent. Zavítalo na ně bezmála 84 000 lidí. Největší nárůst zájmu zaznamenala expozice pivovarnictví. Novinkou letošní sezony byly tematické prohlídky, a to Večerní město v pověstech a prohlídky areálu pivovaru. Zúčastnilo se jich tisíc lidí.
Kampaň ocenil například David Gross, který ve Znojmě vede vodácké centrum. „Už před hlavní sezonou o Znojmě a Zadaxu hodně lidí vědělo, což jednoznačně přispělo k tomu, že přijeli. Letošek byl z pohledu turismu velmi výjimečný a Zadax k tomu přispěl velkou měrou. Samozřejmě to bylo dané i tím, že lidé zůstávali v České republice,“ sdělil Gross.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.