Tomáš Rak, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchuFoto: J-SCCR
Přirozená turistická oblast Jeseníky. Jméno, které každý zná, a ví, kam jet. Každý ví, co se pod pojmem Jeseníky geograficky skrývá a co jsou jesenické dominanty i zapomenutá místa. Mnozí z nás do Jeseníků vyráželi v rámci školního výletu, ať už na Praděd, Bílou Opavu, Rejvíz, do Karlovy Studánky nebo Priessnitzových lázní. Přesto se Jeseníky ještě donedávna prezentovaly na dvou turistických portálech, v několika tištěných materiálech a v rámci různých komunikačních kampaní.
-advertorial-
„Společné Jeseníky byly a jsou našim společným cílem číslo jedna, který se snažíme promítat do všech aktivit, projektů a činností našeho Sdružení cestovního ruchu Jeseníky. Vše tomuto cíli podřizujeme a víme proč. Návštěvník a turista nevnímá krajské hranice či hranice obcí s rozšířenou působností. Jede do Jeseníků, ať už na straně Olomouckého, Moravskoslezského nebo Pardubického kraje,“ upřesňuje Tomáš Rak, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu.
Nejdříve memorandum o spolupráci v rámci sjednocení Jeseníků napříč kraji mezi všemi organizacemi destinačního managemetu, následně společný marketingový projekt YES k propagaci celé turistické destinace Jeseníky a také otevření společné sítě 51 nabíjecích stanic pro elektrokola v každém koutu Jeseníků. Tím se nastartovala spolupráce na projektu „Společných Jeseníků“. Ta by se ale neobešla bez shody na vizuální identitě.
Tvorba společného logo manuálu, obsahujícího loga a jeho varianty, fonty, barevnost a claimy, byla pokračováním na společné cestě. Výsledek se podle reakcí turistů náramně povedl. „Logo bylo již použito na celé řadě tištěných materiálů, především na mapách a průvodcích, ale také na informačních panelech s turistickými mapami, které najdou turisté na více než 100 místech,“ doplnil Rak.
Tím to však nekončí a pozornost se přesouvá na elektronickou platformu. Spojením obou webových prezentací – www.jeseniky.cz a www.jeseniky-rodina.cz – by měl v letošním roce vzniknout zřejmě nejsilnější turistický informační portál, a to na adrese jeseniky.cz. To vše ještě před samotnou hlavní turistickou sezonou, tedy do konce června. Turisté tak najdou vše o Jeseníkách na jedné adrese, která je navíc doplněna o bezplatnou zelenou linku pro Jeseníky – 800 022 840. Nový robustní turistický informační portál bude doplněn o zajímavé moduly jako plánovač výletů, e-shop, věrnostní karty pro ubytované hosty, foto a video banku apod.
A co sociální sítě? „Tam plánujeme najít společnou řeč na konci tohoto roku a budeme muset zřejmě spojit a propojit oba facebookové a instagramové profily. Facebookový profil ‚navstivtejeseniky‘ atakuje v současnosti hranici 35 tisíc uživatelů a je nejsilnějším profilem mezi oblastními destinačními managementy. Proto jsme si toto propojení nechali až na konec a budeme se na něj velmi pečlivě připravit,“ doplňuje Rak.
Jednotné Jeseníky! Turista se tak dočkal! Kraje, krajské centrály cestovního ruchu a organizace destinačního managementu v současnosti vnímají Jeseníky jako společné zlato a chtějí je společně rozvíjet. A tak se můžeme těšit na podobné projekty, jako je letošní projekt jdemenabezky.cz, který na jednom místě ukazuje stav lyžařských běžeckých stop v celé turistické destinaci Jeseníky. Dočkáme se i společných map, průvodců, turistických novin a tak dále a tak dále… A pokud nezemřeli žijí dodnes… ne ne to není pohádka to je realita!
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.