Hotely navrhly podmínky provozu v 4. a 5. stupni rizika

Hoteliéři jsou podle společnosti Pomáháme hoteliérům připraveni fungovat v nejvyšších stupních rizika. Navrhli podmínky pro provoz v pátém a čtvrtém stupni protiepidemického systému PES. Tabulka PES upravující opatření pro jednotlivá podnikatelská odvětví se v současné době reviduje. Podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka by nová pravidla mohla platit po 22. lednu.

Hoteliéři jsou podle společnosti Pomáháme hoteliérům připraveni fungovat v nejvyšších stupních rizika.

Ubytovací zařízení podle stávajících nařízení ve čtvrtém a pátém stupni rizika systému PES nesmějí fungovat pro rekreační účely. Hosty mohou ubytovat jen v rámci služebních cest.

V pátém stupni rizika by ubytovací zařízení podle společnosti Pomáháme hoteliérům mohla být otevřená, kdyby se hosté prokazovali negativním antigenním testem. Poskytovatelé ubytování by zajistili, aby po odjezdu klientů zůstal pokoj 24 hodin neobsazený. Stravování by bylo možné pouze formou donášky do pokoje, případně výdejového okénka. Wellness by se smělo užívat jen privátně.

V případě víkendového provozu, kdy by se dal očekávat vyšší zájem o pobyty v současné době hlavně v hotelech a penzionech na horách, by mohla být kapacita omezena například na 75 procent. Celorepubliková obsazenost loni v lednu činila podle Pomáháme hoteliérům 41 procent, v únoru 46 procent. Vyšší koncentrace byla patrná v době prázdnin a o víkendech.

Společnost Pomáháme hoteliérům dále upozornila, že v menších ubytovacích zařízeních se hosté prakticky nepotkávají, a režim pobytu je tak velmi podobný jako v bytovém domě, kde jsou lidé v kontaktu jen na chodbě. Mnoho hotelů disponuje možností bezkontaktního odbavení, jinde jsou recepce opatřeny plexisklem.

Pro čtvrtý stupeň rizika by měla podle hoteliérů pro pobyt dále platit povinnost negativního antigenního testu, ve wellness by byl omezen počet lidí. Stravování by bylo rozloženo na turnusy. Dalo by se zajistit, aby jedna rodina měla vždy tentýž stůl.

„Každý hoteliér i před koronou chtěl zajistit, aby čistota ubytovacího zařízení byla precizní a klienti spokojeni. Koronavirus tuto úzkostlivost ještě umocnil. Máme v hotelech vše – od náhradních roušek pro hosty, po ozónové čistění,“ dodala Radka Telyčková ze společnosti Pomáháme hoteliérům.

Společnost Pomáháme hoteliérům vznikla v roce 2010, založily ji Radka Telyčková a Jaroslava Alenová. Hoteliéry učí, jak dosáhnout vyšších tržeb a uspokojit potřeby klientů. Spolupracují s desítkami hotelů. Na českém a slovenském trhu zastupují například značku on-line rezervačního systému Profitroom.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Legislativa

Foto: Shutterstock.com

Spor o podporu incomingu: zakopou ACK ČR a MMR tomahawk?

Jedno z tradičních klišé říká, že o peníze jde až v první řadě. Mediální přestřelka, která se v posledních týdnech strhla mezi Asociací cestovních kanceláří ČR a Ministerstvem pro místní rozvoj, tuto úvahu podporuje. Zároveň ale relativizuje. Přestože jádrem sporu...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ústavní soud: Strach z moru není důvodem pro nenastoupení na zájezd

Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost dvou klientů cestovní kanceláře, kteří kvůli strachu z nákazy dýmějovým morem neodcestovali na ostrov Madagaskar. Informovala o tom ČTK. Klienti v žalobě tvrdili, že od kanceláře nedostali dostatečné informace o rizicích, v čemž spatřovali porušení...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vodáci a právo

Vodácký turismus, jak bývá běžně vymezen, používá plavidla poháněná lidskou silou pro rekreační a sportovní účely. Vodácké aktivity patří k poměrně specifickým, ale v řadě regionů ve světě a zvlášť v Česku i důležitým součástem cestovního ruchu. I u vodáctví platí, že významným...

Číst více