Hotely budou pomocí spotů informovat o protipožární ochraně

Hotely chtějí zlepšit informování hostů i zaměstnanců o protipožární ochraně. Asociaci hotelů a restaurací projekt doporučil Hasičský záchranný sbor. Podobně jako některé aerolinky plánují hoteliéři využít formu krátkých vtipných spotů, promítaných např. na hotelových televizích. Instruktáž má hosty mj. informovat o možnostech evakuace v případě požáru.

otely chtějí zlepšit informování hostů i zaměstnanců o protipožární ochraně

Hoteliéři nyní řeší jakým způsobem budou hosty informovat, ať již na uvítací stránce televize v pokoji po příjezdu hosta, na internetových stránkách či pomocí piktogramů. „Možná, že budeme první zemí v Evropě, která něco takového vytvoří. Chtěli bychom se inspirovat leteckými společnostmi, které dávají bezpečnostní instrukce cestujícím, když usednou do letadla. My chystáme něco podobného pro otázku požární ochrany a bezpečnosti,“ uvedl prezident asociace Václav Stárek.

Hasiči na začátku ledna uvedli, že nebudou zpřísňovat pravidla požární prevence. Podle nich jsou dostatečná a problém je v nedbalosti lidí, kteří normy nedodržují. Ředitelka odboru prevence Květoslava Skalská řekla, že sbor by rád vytvořil ve spolupráci s hotely penzum informací, které by hotelovým hostům umožnilo dostatečné seznámení s prostorem daných objektů. „Na hoteliéry rozhodně nebudeme tlačit, aby dělali něco navíc. Spíše jde o to propracovávat ten systém, dělat ho modernějšími prostředky a přístupnějšími pro klientelu,“ dodala.

„Chceme, aby hosté měli informace i o požárním zabezpečení hotelu, aby se mohli lépe seznámit s místem, do kterého se jdou ubytovat, a s tím, jak se mají z takového prostoru evakuovat a jak se tam mají chovat,“ podotkla Skalská.

Každý hoteliér je povinen zpracovat evakuační plán, právní předpis ovšem neříká, jakým způsobem. V současné době to hotely zpravidla řeší tak, že plán vyvěsí hostům zevnitř na dveře pokojů. Také podle Skalské by bylo vhodnější, kdyby se hoteliéři snažili hosty informovat aktivněji například právě pomocí hotelové televize.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch nabírá na síle, zájem o hotely stoupá

Po pandemii koronaviru lidé začali víc cestovat. Podle tabulek na portálu tourdata.cz, které vycházejí z dat publikovaných včera Českým statistickým úřadem, přijelo do tuzemských hotelů v letošním prvním čtvrtletí 2,8 milionu hostů. Tedy asi desetkrát víc než...

Číst více