Horská střediska hlásí připravenost a hygienická opatření

Tuzemská horská střediska jsou i díky zhruba 750mil. investicím připravena na nadcházející zimní sezonu. V zájmu ochrany zdraví svých návštěvníků navíc přijala specifická opatření i vlastní semafor. Takové je klíčové poselství ze středeční tiskové konference Asociace horských středisek ČR a agentury CzechTourism.

Do přípravy na sezonu letos provozovatelé skiareálů investovali 750 mil. korun

„Letošní zimní sezona bude jiná,“ konstatovala prezidentka Asociace horských středisek ČR (AHS) Kateřina Neumannová. Loni touto dobou se diskutovalo o problematice srážek, technickém zasněžování a dalších tématech, letošním tématem číslo jedna je zcela přirozeně bezpečnost. „Pohyb v přírodě podporuje zdraví a zvyšuje imunitu, proto doufáme, že si lidé cestu na hory v zimě najdou a užijí si spoustu zážitků,“ uvedla Neumannová. Provozovatelé horských středisek ale neponechávají nic náhodě a návštěvnost chtějí podpořit řadou bezpečnostních opatření. „Máme pro letošní rok zpracovaný Plán připravenosti a Semafor bezpečnostních a hygienických opatření, která na horách budou platit. Tato opatření zároveň konzultujeme s hygieniky z ministerstva zdravotnictví. Přestože je pobyt na horách bezpečný, chceme poprosit i samotné návštěvníky, aby tato opatření dodržovali a nezapomínali na osobní odpovědnost. Naše zdraví leží v rukou všech,“ vysvětlila Kateřina Neumannová. A ředitel AHS Libor Knot představil konkrétní povahu připravovaných opatření: „Konkrétně budou střediska zajišťovat například vyznačení rozestupů u pokladen a na nástupištích, desinfekci vnitřních i vnějších prostorů, kontrolu šátků či roušek, nové možnosti on-line nákupů i plateb a další. Můžeme se také připravit na úpravu organizace v lyžařské škole, nebo změny v pojetí akcí typů aprés ski.“ 

Přestože na jaře skiareály utrpěly ztráty, netýkaly se jich prakticky žádné náhrady v rámci vládních kompenzačních programů. Na druhou stranu vítají nově zavedené snížení sazby DPH na jízdné na vlecích. Skiareály i tak byly nuceny pozastavit některé plánované investice v celkově výši nejméně 350 milionů korun. „Některé větší rozjeté investice už nebylo možné zastavit. Mezi největší rozvojové projekty letos patří nové lanové dráhy v Říčkách, Mladých Bukách a na Kraličáku. I přes pozastavené investice se tak celková výše těch uskutečněných před letošní zimou vyšplhala na 750 milionů korun, což je o 150 milionů více než v loňském roce. Za normálních okolností by se letos investovala rekordní miliarda korun,“ poznamenal Knot. 

 

Novinky pro sezonu 2020/2021

Jak už bylo uvedeno, lyžaři se letos mohou těšit na tři zcela nové lanové dráhy. Ve Skiareálu Kraličák v pohoří Kralického Sněžníku to bude sedačková lanovka, která poskytne vyhřívané sedačky, wifi a kapacitu 2 500 míst. V Říčkách v Orlických horách se pak jedná o odpojitelnou šesti sedačkovou lanovou dráhu s krycími bublinami. V Mladých Bukách v Krkonoších na návštěvníky čeká nová sedačková lanovka s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem.

Dále skiareály investovaly do výstavby nových sjezdových tratí, jejich propojování a úprav. Například na Ještědu vzniká dlouho plánovaná nová páteřní sjezdovka Nová Skalka. V areálu Dolní Morava zase propojili a rozšířili tamější sjezdovky a investovali i do večerního lyžování a modernizace bezpečnosti. Na Tanvaldském Špičáku rozšířili modrou Turistickou sjezdovku. Sjezdovky ale rozšířili i na Klínovci, Malé Úpě a v Bílé. 

Významné investice se na horách i letos pojily také s nákupem nových strojů a technologií, které slouží k úpravě sjezdovek a efektivnějšímu zasněžování. Ty letos nově pořídila především střediska SkiResort Černá Hora-Pec, Deštné, Tanvaldský Špičák, nebo Ramzová. Konkrétně technologii Snowsat, která zefektivňuje strojovou úpravu sněhu a tím šetří vodu i energii, využívají areály v Deštné, SkiResort Černá Hora-Pec, Špindlerův Mlýn a Ještěd. 

Rozsáhlé investice putovaly i do další modernizace a zefektivnění zasněžovacích systémů, například v Harrachově, Herlíkovicích, na Lipně, Plešivci, Bílé nebo Tanvaldském Špičáku. Na Klínovci a v Bublavě zároveň investovali i do rozšíření kapacity akumulačních nádrží.

 

Skipasy a zážitky

Aktuální doba zároveň urychlila i spuštění nových systémů prodeje skipasů on-line a přes selfservice pointy v Harrachově a Říčkách, kde nově zřídili samoobslužný kiosek na prodej skipasů a vrácení čipových karet. On-line služby a věrnostní programy rozšířili a inovovali také v Dolní Moravě, na Lipně, kde nově nabízejí i exkluzivní personifikované nabídky, dále ve SkiResortu Černá Hora-Pec a ve Špindlerově Mlýně, kde prodávají více jak 70 % skipasů on-line.  

Na večerní lyžování se mohou návštěvníci nově těšit v areálu Dolní Moravy a Kohútky. V Malé Úpě zase otevřeli provozovny nové lyžařské školy a půjčovny. Skicrossovou trať si mohou letos vyzkoušet závodníci i široká veřejnost ve Špindlerově Mlýně. Největší prodejna Intersport na horách se zázemím lyžařské školy a půjčovny najdou letos návštěvnici Lipna. V Harrachově si pak mohou lidé uschovat lyže v novém samoobslužném skidepotu.

 

Kampaň bude!

Podobně jako v minulých letech pomůže horským střediskům s propagací agentura CzechTourism. Konkrétně je připravena spustit na sousedních trzích (Německo, Rakousko, Polsko a Slovensko) on-line kampaň na sociálních sítích a webech se zpravodajskou a cestovatelskou tematikou s cílem přilákat zahraniční návštěvníky do českých zimních středisek, lázní a do měst na advent. Kampaň na propagaci zimních středisek v hodnotě cca 8 milionů korun bude odkazovat na internetové stránky www.visitczechrepublic.com. Vedle ní poběží na okolních trzích, v Dánsku a v Nizozemsku ještě samostatné televizní, rádiové, on-line a venkovní kampaně v celkové hodnotě cca 9 milionů korun. 

„V Dánsku jsme již propagaci Česka jako ideální zimní destinace zahájili billboardovou kampaní v kodaňském metru a na vlakových nástupištích. Billboardy bychom v druhé polovině října měli oslovit asi 3,5 milionu Dánů,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism. 

Kromě výše uvedených kampaní připravuje agentura jako každý rok také tematický obsah na cestovatelském portálu Kudyznudy.cz se samostatnou landing page „Na hory“. Zde budou postupně aktualizovány informace za jednotlivá střediska. „Na konci října také spustíme novinku – aktuální sněhové zpravodajství. Následovat budou ceníky jednotlivých zimních středisek a s ohledem na počasí i tipy kam vyrazit na běžky či za bruslením,“ doplnil Herget.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Průzkum: Na dovolenou v ČR se chystá polovina domácností s dětmi

Dovolenou v tuzemsku se podle vyhledávače ubytování a zážitků Explorio.cz chystá strávit zhruba polovina českých domácností s dětmi. Postupné uvolňování restrikcí při cestách do zahraničí zatím tuto skutečnost totiž ovlivňuje jen velmi málo. Majitelé ubytování se v 88 procentech...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?

Česká unie cestovního ruchu zve na online tiskovou konferenci s názvem „Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?". Kromě novinářů jsou zváni i zástupci odborné veřejnosti. Tisková konference proběhne 22. června od 15 hodin.

Číst více
Foto: Znojemská Beseda

O druhý ročník Znojmo Zadax zatím projevila zájem stovka podnikatelů

Stovka majitelů znojemských restaurací, kaváren nebo hotelů se zatím zapojila do letošního druhého ročníku akce Znojmo Zadax na podporu podnikatelů působících v cestovním ruchu. Do loňské kampaně se zapojilo 140 podnikatelů, ale i tehdy byl rozjezd v červnu pomalejší....

Číst více