Dlouhodobě stoupá počet návštěvníků Mariánských Lázní. Projevilo se to především v lázeňských zařízeních, které jsou ve městě hlavním poskytovatelem hotelových služeb. Do města nově míří i hosté z jiných než tradičních zemí, přibývá i česká klientela, zaznělo na tiskové konferenci k blížícímu se zahájení sezony, které bude letos 10. až 12. května.

Podle ředitelky městského infocentra Barbory Tintěrové se počet hostů od roku 2000 do roku 2018 zvýšil o 111 procent, což činí průměrný roční nárůst přibližně šest procent. „V roce 2018 přijelo do Mariánských Lázní téměř 286 tisíc hostů, kteří zde zůstali průměrně pět nocí. Zahraniční turisté tvoří 69procentní podíl všech příjezdů. Za loňský rok evidujeme sice čtyřprocentní úbytek zahraničních turistů, ale naopak tříprocentní nárůst českých hostů,“ uvedla.
Přestože nejvýznamnějšími trhy z hlediska počtu přenocování jsou stále Německo, Rusko, Rakousko, Ukrajina a Izrael, od roku 2012 do roku 2018 významně přibyli návštěvníci z celé Evropy, zejména Slovenska, Polska, Nizozemska, Francie, ale také Itálie, Španělska, Švýcarka, Spojeného království či dokonce Maďarska. Z mimoevropských pak významně vzrostl zájem lidí z USA, Kanady nebo Austrálie.
Podle marketingové ředitelky Léčebných lázní Mariánské Lázně Patricie Irlvekové projde každoročně lázeňskými hotely největší lázeňské firmy ve městě zhruba 40 tisíc hostů, kteří zde stráví asi 350 tisíc nocí. „Hledáme i nové trhy a témata, ale klasické lázeňství je pro nás jádrem businessu,“ řekla.
Předseda mariánskolázeňské asociace cestovního ruchu Radek Šnajdr míní, že i kdyby město bylo společně s dalšími evropskými lázněmi zapsáno na seznam památek UNESCO, mělo by si zachovat orientaci na hosty, kteří ve městě stráví delší čas a ne na jednodenní nebo dokonce několikahodinové turisty.
Nově Mariánské Lázně chtějí nabídnout i vyžití pro mladší klientelu, tedy sport, turistiku, kulturu. Už nyní se podle starosty Martina Kaliny ve městě ročně koná asi 2000 kulturních a sportovních akcí.
Foto: Shutterstock.com