Na český trh vstoupila španělská firma Cover Manager (CM), která poskytuje rezervační systémy pro restaurace. Její služby v zahraničí využívá mimo jiné více než 75 restaurací s michelinskou hvězdou. Systém je určen především těm českým restauracím, kde je třeba si stůl rezervovat s předstihem, řekla mediální zástupkyně společnosti Tereza Holá. Loni si ve Španělsku přes systém firmy rezervovalo stůl více než 25 milionů osob.
Cover Manager by chtěl podle Holé do tří let poskytovat servis tisícovce českých restaurací. Těm má dávat zejména lepší přehled o svých hostech. „Mohou například propojit své jméno s účtenkou, takže ho při další návštěvě číšník přivítá třeba tím, že mu nabídne stejnou lahev vína, jako minule,“ uvedla Holá.
Pokud v podniku funguje čekací list, může restaurace upřednostnit hosty, kteří ho navštěvují nejčastěji a stráví v něm více času. Hosté mohou podle Holé za rezervaci dopředu zaplatit, takže se pro restauraci sníží počet propadlých rezervací a konzumace se následně hostům strhne ze zálohy, kterou zaplatí předem.
Nový systém chce využít například síť restaurací Hospodská, která propaguje českou pivní kulturu. Její manažer Luboš Kastner řekl, že na českém trhu nyní neexistuje komplexní řešení, které by se plně integrovalo s pokladními a dalšími systémy řízení restaurace. „To považujeme za zásadní. Při řízení našich restaurací chceme neustále využívat data, která nám systémy poskytují. Chceme se například na každou opakovanou návštěvu hosta lépe připravit a být vždy lepší v našich doporučeních a nabídkách,“ uvedl.
Na podzim plánuje Hospodská otevřít restauraci Červený jelen, jejíž členitý prostor pojme podle Kastnera více lidí, proto bude systém rezervací zásadním provozním nástrojem.
Z nedávného průzkumu agentury STEM/MARK pro firmu Storyous vyplynulo, že si před návštěvou restaurace rezervují stůl tři čtvrtiny Čechů. Každý druhý má zkušenost s tím, že volné místo v restauraci nenašel a musel zvolit jiný podnik. Nejčastěji si ho objednávají telefonicky. Jen každý pátý využívá přes web restaurace rezervační formulář, který ale řada podniků nemá, anebo špatně funguje.
Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...
Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...
Za podpory Vinařského fondu a ve spolupráci s Národním vinařským centrem se uskutečnil dvacátý ročník ojedinělé mezinárodní soutěže kupáží, asambláží a známkových vín Cuvée 2022 Ostrava. S velkým ohlasem se v tomto klání setkaly produkty značky Mucha Sekt - degustátoři...