David Šťastný: Cestou k levnější kampani je dobrý nápad

S předsedou Destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko Davidem Šťastným jsme hovořili o úspěších i o tom, co dělat, chce-li být region jižní Čechy českou top destinací.

Kdo je Bc. David Šťastný?

 David Šťastný

zakladatel Sportovně-relaxačního areálu v Hluboké nad Vltavou

předseda komise cestovního ruchu města Hluboká nad Vltavou

předseda destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko

Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko působí v cestovním ruchu od února 2016. Co se vám během prvních dvou let existence podařilo?

V prvních letech jsme si zmapovali oblast, navázali kontakty se subjekty cestovního ruchu a začali vytvářet podpůrné materiály, které v oblasti chyběly nebo by mohly dál pomáhat. Chceme, aby všechny vzniklé výstupy – fotky, videa, informační brožury – byly všem volně k dispozici. Myslíme si, že pokud nabídneme kvalitní podporu místním subjektům, projeví se to i na kvalitě jejich vlastní prezentace. Což půjde ruku v ruce s rozvojem celé destinace. Kromě sběru těchto podkladů a vydávání propagačních materiálů nám skvěle fungovala, resp. stále funguje, spolupráce s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu na jednotných materiálech za celé jižní Čechy. A podařilo se nám zrealizovat několik kampaní.

Jedním z největších počinů byl instagramový audit, kdy jsme pozvali nejlepší české instagramery, aby nám řekli, co se jim v oblasti líbí a za čím by mohli turisté přijet. Zároveň jsme v tom období obsadili velký mediální prostor díky zájmu médií a obsahu zmíněných účastníků. Pozvali jsme si i uznávaného fotografa z Portugalska – Joela Santose, který nám vytvořil nový pohled na destinaci. Zachytil ji z těch nejlepších úhlů, a my díky tomu máme velmi atraktivní fotografie a videa. Zároveň při své návštěvě vedl jeden z workshopů. To je další věc, která se nám podařila – organizace vzdělávání. Již jsme uspořádali přes 30 vzdělávacích setkání – pro oblast on-line marketingu, komunikace, tvorby produktů, vedení týmu atp. Snažíme se získat podněty z destinace, v čem by se chtěli naši partneři zlepšovat. Nejvýznamnější vzdělávací akcí je konference cestovního ruchu Travelcon, která se koná v Českých Budějovicích v dubnu. Letos máme za sebou druhý ročník a věříme, že se nám povede i nadále tento koncept rozvíjet a Travelcon se stane místem nejen vzdělávacím, ale i setkávacím, což je důležitý bod pro rozvoj destinace.

Z pohledu marketingu se nejvíce věnujeme on-line prostředí, kdy máme díky analytickému systému možnost sledovat přesné dosahy, oslovení a náklady na tyto aktivity. Jsme zastánci myšlenky rozvíjet společně značku „Jižní Čechy“, proto veškerou komunikaci vedeme přes kanály @jiznicechy. I díky našim aktivitám se např. facebookový kanál od počátku 15× zvětšil a momentálně čítá cca 55 000 sledujících.

Ve výroční zprávě 2017 si kladete za cíl být „TOP turistickou destinací v Čechách“. Jak chcete tohoto cíle dosáhnout?

Máme k tomu několik cest. V rámci destinace potřebujeme zlepšit kvalitu služeb a zdokonalit proces toku informací, aby se dostávaly k důležitým subjektům – což jsou ty, které se přímo setkávají s návštěvníky. Další cestou je být vidět v on-line světě. To je kanál, který bude v blízké budoucnosti rozhodovat, a proto nesmíme tento progresivní nástup zaspat a musíme držet krok se světovou špičkou, alespoň tak, co nám rozpočet dovolí. Musíme být maximálně kreativní, jelikož cestou k levnější kampani je dobrý nápad.

Myslíme si, že pokud nabídneme kvalitní podporu místním subjektům, projeví se to i na kvalitě jejich vlastní prezentace.

V České republice je popularita regionu Jižní Čechy velká. Daří se vám získávat klientelu i v zahraničí? Jak dlouho v re­gionu zůstává a kolik utrácí?

Z profilu návštěvníka, který jsme si nechali zpracovat Jihočeskou univerzitou, vyplývá, že mezi návštěvníky převažují Češi. Záleží ovšem, v jaké části destinace se nacházíme. Podle obsazenosti hotelů je vidět, že se zahraniční klientela lehce proměňuje a jen se potvrzuje, že k nám cestuje více asijských návštěvníků. Ti ale tolik neutrácejí. Rádi bychom přilákali turisty, kteří se v destinaci zdrží déle – ať už české, nebo zahraniční. Průměrná útrata v destinaci je 550 Kč, kam se nezapočítává částka za ubytování.

Foto: Fotobanka Jihočeského kraje, Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více