Devátý ročník konference Fórum cestovního ruchu s podtitulem „Inovace v cestovním ruchu“ se uskuteční ve dnech 28.–29. listopadu 2019 v prostorách hotelu Courtyard v Brně. Příspěvky se budou dotýkat zejména témat zaměřených na využití inovativních technologií, digitálních fenoménů a marketingových poznatků v managementu a marketingu turistických destinací.
Konferenci otevře svým úvodním příspěvkem keynote speaker Doug Lansky, který patří k nejsledovanějším světovým osobnostem cestovního ruchu. Je autorem desítek publikací, včetně dvou průvodců Lonely Planet. Napsal celou řadu článků pro média jako National Geographic Traveler, Reader’s Digest, Esquire, The Guardian či National Geographic Adventure a přednášel na více než stovce světových univerzit. Jeho úvodní příspěvek zaměřený na filozofii a tvorbu destinační strategie bude úvodem do tématu letošního ročníku konference.
„Inovace v cestovním ruchu, trendy budoucnosti, které se odrazí nejen do jednotlivostí ale i do samotného řízení cestovního ruchu, jsou nyní zásadním tématem. O tom, jaký bude cestovní ruch budoucnosti, jsme letos hovořili už v rámci jiných platforem, např. na Future Portu, implementujeme jej i v rámci našich akčních plánů a strategie fungování národní turistické centrály jako takové. Česká republika se profiluje jako země pro budoucnost, to ale zdaleka neznamenají jen samořiditelná auta či další digitalizace a robotizace. Inovace jsou čím dál rychlejší a zásadnější, proto se jim věnujeme jako letošnímu ústřednímu tématu,“ dodává ředitelka Institutu turismu pořádající agentury CzechTourism Markéta Vogelová.
Na úvodní příspěvek naváže panelová diskuse zástupců významných českých inovativních projektů a destinačních managerů, která bude zaměřena na hledání vhodného přístupu, a to nejen k technologickým inovacím. V odpolední části programu budou následně představeny některé příklady inovativních strategií z konkrétních destinací či projektů.
Letošní ročník konference navíc poskytne účastníkům unikátní příležitost setkat se s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism. Během hlavního dne přednášek se ředitelé čtyř zahraničních zastoupení (Německo, Blízký východ, Izrael a Jižní Korea) zapojí do programu ve formě seminářů k jednotlivým významným trhům, které odpolední program konference uzavřou.
Páteční workshopy budou letos zaměřeny na využití business inteligence pro analýzu dat a podporu strategického rozhodování destinačních managerů a také na problematiku veřejné podpory.
Foto: -pmu-