V letošním roce byly – s odstupem dvou let – znovu uskutečněny kontroly měkkých dovedností pracovníků infocenter (TIC), tzv. mystery shopping. Utajené návštěvy hodnotily zejména kvalitu obsluhy informačních center (TIC), zaměřily se na exteriér a interiér TIC, vč. jeho vybavení propagačními materiály, na tzv. první dojem a na přehlednost značení, která turisty do infocenter zavedou. A jaké jsou výsledky?
V období měsíců srpna a září se uskutečnilo celkem 494 utajených návštěv. Celkové hodnocení informačních center za celou ČR je 87 %, tedy opět nadprůměrné stejně jako v roce 2018. Stoprocentního výsledku tentokrát dosáhlo 32 % TIC.
PRACOVNÍCI TIC: Jsou zdvořilí a dokážou předat informace srozumitelnou formou.
EXTERIÉR A PRVNÍ DOJEM: Exteriér TIC je v pořádku, orientace v infocentru je snadná a obsloužení probíhá okamžitě.
INTERIÉR A VYBAVENOST: Infocentra jsou čistá a upravená, dostatečně vybavená propagačními materiály, v 82 % již lze platit kartou.
ZÁKAZNICKÁ ZKUŠENOST: 88 % zákazníků odchází z návštěvy s pozitivními emocemi. Pokud je zkušenost negativní, je způsobena pasivitou nebo nedostupností pracovníka na TIC.
Jaké budil kontakt s pracovníky TIC emoce?
Nejlepších výsledků, nad 90 %, dosáhly kraje: Plzeňský (97 %), Liberecký (93 %), Karlovarský (92 %), Pardubický (91 %) a Moravskoslezský (91 %).
Průzkum zajistila agentura CzechTourism ve spolupráci s Asociací turistických informačních center ČR prostřednictvím společnosti IPSOS.
Návštěvnost informačních center
V letošním roce zaznamenala turistická informační centra (TIC) citelný pokles návštěvnosti. Důvodem není samozřejmě nic jiného, než výrazný vliv pandemie covid-19 a opatření s ním spjatá. Po uzavření infocenter v období od 14. 3. do 27. 4. 2020 se TIC dostala na únorovou návštěvnost (556 000 návštěvníků) až v červnu (614 000). Porovnáme-li návštěvnost TIC v období prázdnin letošního roku, v červenci (1,423 milionu návštěvníků) a srpnu (1,368 mil.), s rokem 2019 (v červenci 1,612 mil., v srpnu 1,715 mil. návštěvníků), pak i v těchto měsících zůstala návštěvnost TIC o 12 %, resp. 21 % za rokem 2019. Významný rozdíl nalezneme i v počtu zahraničních turistů, který meziročně 2019/2020 o prázdninách poklesl z 15 na 3 %. V září letošního roku už TIC zaznamenala opět citelný propad meziroční návštěvnosti z loňských 1 057 000 na letošních 712 000 návštěvníků (o 33 % méně).
Graf – Návštěvnost TIC v roce 2020
Oblíbené informační centrum roku 2020
Koncem měsíce září byly zveřejněny výsledky této tradiční ankety, jejímž spolupořadatelem bylo Vydavatelství KAM po Česku, které zajistilo zejména hlasování v anketě. Na prvních místech se v jednotlivých krajích umístila následující turistická informační centra:
Slavnostní vyhlášení výsledků, které bylo naplánováno na členské fórum A.T.I.C. ČR do Trutnova na 15. 10. 2020, muselo být v souvislosti s aktuálními opatřeními ke covid-19 zrušeno. Diplomy informačním centrům na prvních 3 místech poputují poštou.
Výsledky ankety o Oblíbené informační centrum
Pardubický kraj
Městské informační centrum Svitavy
Plzeňský kraj
Infocentrum Spálené Poříčí
Kraj Vysočina
Turistické informační centrum Humpolec
Jihočeský kraj
Turistické informační centrum Slavonice
Středočeský kraj
Informační centrum města Kutná Hora
Liberecký kraj
Regionální turistické informační centrum Turnov
Královéhradecký kraj
Městské informační centrum Jičín
Zlínský kraj
Městské informační centrum Uherské Hradiště
Jihomoravský kraj
Informační centrum města Kyjova
Moravskoslezský kraj
Informační centrum Hukvaldy
Olomoucký kraj
Informační centrum Šternberk
Ústecký kraj
Informační a dopravní centrum Podřipska, Roudnice nad Labem
Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.
Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...
Horská střediska vstupují do letní sezóny. Na české hory se letos chystá až 40 % Čechů, především na prodloužené víkendy. Nejčastěji zde hledají odpočinek i sportovní vyžití. Lanové dráhy budou moci namísto lyžařů využít turisté i cyklisté. Rekordní...