Cestovní kancelář Alexandria přestala prodávat zájezdy přes největší tuzemskou cestovní agenturu Invia.cz. Důvodem je nová obchodní strategie CK a také fakt, že se některé obchodní aktivity při prodeji zájezdů začaly překrývat. Cestovní agentura Invia.cz však uvedla, že vypověděla smlouvu s Alexandrií již 17. dubna kvůli odklonu od provizního prodeje.

Invii loni vypověděly spolupráci i dvě největší cestovní kanceláře Fischer a Exim tours. Druhá jmenovaná s ní později smlouvu znovu uzavřela za nových podmínek. Naopak například CK Čedok s Invií nadále spolupracuje.
Alexandria očekává, že změnami posílí svou pozici na trhu. CK chce pokračovat ve spolupráci s dalšími cestovními agenturami a výrazněji podporovat menší prodejce. Počítá i s navýšením prodejů dovolených přes své webové stránky a na svých vlastních pobočkách.
„Spolupráce s Invií byla vždy efektivní, naše aktivity se však v poslední době začaly překrývat. Jsem rád, že ukončení spolupráce proběhlo ve stejném duchu, v jakém celá léta fungovala – tedy korektně a se vzájemným respektem,“ uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.
Cestovní agentura Invia.cz naopak uvedla, že vypověděla smlouvu s Alexandrií 17. dubna, hlavním důvodem byla nová strategie CK týkající se odklonu od provizního prodeje. „Ten se logicky s naším vztahem s CK neslučuje. Neshody v poslední době vycházely z neochoty cestovní kanceláře poskytnout vše potřebné pro plnohodnotný on-line prodej zájezdů na naší platformě,“ řekl marketingový ředitel Invia.cz Michal Tůma.
Alexandria spolupracuje s více než tisícovkou prodejců. „Většina z našich provizních prodejců si přitom uvědomuje, že změna naší obchodní strategie pro ně znamená příležitost, jak do svých poboček mohou přilákat další zákazníky a zvýšit prodeje našich zájezdů,“ doplnil Šatný.
Konkurenční Čedok či Exim tours zájezdy přes Invii naopak prodávají. „Jde o provizního prodejce. Těch máme v našem systému evidovaných asi 2000. Invia patří mezi ty, které jsou objemem zprostředkovaných prodejů největší,“ uvedl marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma.
Cestovní kancelář Alexandria patří do skupiny Alexandria Group podnikatele Alexandra Pavlova. Podle předběžných výsledků loňské tržby skupiny přesáhly dvě miliardy korun a hrubý zisk 80 milionů korun. Skupina vlastní a provozuje několik hotelů v Bulharsku. Od konce roku 2016 je její součástí polská cestovní kancelář Net Holiday.
Cestovní agentura Invia.cz v roce 2016 prodala v ČR zájezdy cestovních kanceláří za 4,44 miliardy korun, což je meziročně o čtyři procenta více. Tržby na českém trhu činily 296 milionů korun a zisk stoupl o 11 procent na 80 milionů korun, vyplývá z výroční zprávy společnosti.
Logo: Alexandria