CK Alexandria přestala prodávat zájezdy přes portál Invia.cz

Cestovní kancelář Alexandria přestala prodávat zájezdy přes největší tuzemskou cestovní agenturu Invia.cz. Důvodem je nová obchodní strategie CK a také fakt, že se některé obchodní aktivity při prodeji zájezdů začaly překrývat. Cestovní agentura Invia.cz však uvedla, že vypověděla smlouvu s Alexandrií již 17. dubna kvůli odklonu od provizního prodeje.

Cestovní kancelář Alexandria přestala prodávat zájezdy přes největší tuzemskou cestovní agenturu Invia.cz

Invii loni vypověděly spolupráci i dvě největší cestovní kanceláře Fischer a Exim tours. Druhá jmenovaná s ní později smlouvu znovu uzavřela za nových podmínek. Naopak například CK Čedok s Invií nadále spolupracuje.

Alexandria očekává, že změnami posílí svou pozici na trhu. CK chce pokračovat ve spolupráci s dalšími cestovními agenturami a výrazněji podporovat menší prodejce. Počítá i s navýšením prodejů dovolených přes své webové stránky a na svých vlastních pobočkách.

„Spolupráce s Invií byla vždy efektivní, naše aktivity se však v poslední době začaly překrývat. Jsem rád, že ukončení spolupráce proběhlo ve stejném duchu, v jakém celá léta fungovala – tedy korektně a se vzájemným respektem,“ uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.

Cestovní agentura Invia.cz naopak uvedla, že vypověděla smlouvu s Alexandrií 17. dubna, hlavním důvodem byla nová strategie CK týkající se odklonu od provizního prodeje. „Ten se logicky s naším vztahem s CK neslučuje. Neshody v poslední době vycházely z neochoty cestovní kanceláře poskytnout vše potřebné pro plnohodnotný on-line prodej zájezdů na naší platformě,“ řekl marketingový ředitel Invia.cz Michal Tůma.

Alexandria spolupracuje s více než tisícovkou prodejců. „Většina z našich provizních prodejců si přitom uvědomuje, že změna naší obchodní strategie pro ně znamená příležitost, jak do svých poboček mohou přilákat další zákazníky a zvýšit prodeje našich zájezdů,“ doplnil Šatný.

Konkurenční Čedok či Exim tours zájezdy přes Invii naopak prodávají. „Jde o provizního prodejce. Těch máme v našem systému evidovaných asi 2000. Invia patří mezi ty, které jsou objemem zprostředkovaných prodejů největší,“ uvedl marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma.

Cestovní kancelář Alexandria patří do skupiny Alexandria Group podnikatele Alexandra Pavlova. Podle předběžných výsledků loňské tržby skupiny přesáhly dvě miliardy korun a hrubý zisk 80 milionů korun. Skupina vlastní a provozuje několik hotelů v Bulharsku. Od konce roku 2016 je její součástí polská cestovní kancelář Net Holiday.

Cestovní agentura Invia.cz v roce 2016 prodala v ČR zájezdy cestovních kanceláří za 4,44 miliardy korun, což je meziročně o čtyři procenta více. Tržby na českém trhu činily 296 milionů korun a zisk stoupl o 11 procent na 80 milionů korun, vyplývá z výroční zprávy společnosti.

Logo: Alexandria

 

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vrátí se k nám v roce 2023 běžný rytmus?

Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....

Číst více