Plánujete pustit se v blízké době do obnovy svých současných webových stránek? Nebo se právě chystáte nově otevřít své ubytovací zařízení a potřebujete web? Ať už oslovíte na tuto zakázku kohokoliv, pamatujte, že požadavky typu: mobilní verze či rychlost načítání jsou již dnes samozřejmostí. Rozdíly v kvalitě hledejte jinde.
Webové stránky se liší nejen po grafické stránce, funkcemi či použitou technologií, ale především podle toho, jakému účelu daná stránka slouží. Některé stránky jsou pro uživatele zdrojem informací, jiné si daly za úkol upoutat ohromujícími fotografiemi nebo poutavými videi, další jsou postavené tak, aby maximalizovaly on-line prodej.
Než vám na stole přistane nabídka na zpracování webu, nezapomeňte si položit základní otázky: „Čemu má webová stránka sloužit? Co je jejím hlavním cílem?“. Chcete přes web umožnit rezervace napřímo, a tím snížit závislost na zprostředkovaných rezervacích? Usilujete o zvýšení podílu tržeb realizovaných díky konferencím či menším obchodním jednáním? Chcete začít aktivně komunikovat s klienty pomocí newsletteru? Je vaším cílem více komunikovat s klienty a poskytnout jim skvělý zákaznický servis? Chcete, aby na stránce strávili více času? Stojíte o to, aby se podělili o svoji zkušenost z pobytu?
Jaký účel by měl mít dobrý web v naší branži, kde se při prodeji spoléhá na důvěru, dobré vztahy s hosty a na jejich věrnost? Pojďme si výše uvedené otázky shrnout do 5 základních oblastí. A až budete s kolegy a tvůrcem webu sedět nad tvorbou stránek, bude vám vše jasnější.
Webová stránka jako hlavní komunikační zdroj
První místo, kde host hledá informace o vašem ubytovacím zařízení, je webová stránka. Požadované informace musí být k dispozici 24/7 a především musí být zprostředkovány atraktivním způsobem. Můžeme použít kontaktní formulář, chat, telefon – vše připravené pro komunikaci jak z počítače, tak z mobilního zařízení. Vaši hosté oceňují možnost rychlého vyhledání telefonního čísla s možností „kliknu a volám“ nebo automatickým přepnutím do navigace, když právě hledají, jak se k vám dostanou. Webová stránka by neměla sloužit jen ke kontaktování hotelu. Samotné používání stránky by mělo být intuitivní, navigace na stránce jednoduchá a transparentní. Vaše fotografie jsou důležité, prodávají sny a mají za úkol probudit v hostech pocit, že není potřeba váhat. Vše umocňuje text, který prodává emoce spojené s budoucím prožitkem z pobytu ve vašem ubytovacím zařízení. Stačí pár minut a vaši budoucí hosté mají jasno.
Obr. 1 – Webové stránky hotelu Kinsky Garden
|
Webová stránka jako nositel obchodní značky
Obě vrstvy, grafická a textová, vytvářejí webové stránky, které jsou nositelem obchodní značky – ovšem za předpokladu, že plně odrážejí charakter vašeho ubytovacího zařízení a vyzdvihují jeho výhody. Pro dosažení takového výsledku navrhujeme u nás v Profitroom webové stránky velmi prakticky. Základem je zprostředkovat pocit atmosféry a umožnit i hostovi, který vaše zařízení dosud nenavštívil, objevit jeho charakter. Investujte do videoobsahu. Pohyblivý obsah upoutává pozornost, budí emoce a umožňuje budoucímu zákazníkovi vizualizovat své představy spojené s pobytem ve vašem zařízení. Díky vlastním videím získáte jedinečný obsah, který vyvolá emoce a efektivně vyzdvihne vaši obchodní značku do výšin.
Co by měly mít vaše webové stránky
- responzivní design
- intuitivní navigaci
- jednoduché ovládání
- možnost okamžité rezervace s potvrzením
- fotogalerii či videoobsah
- sekci s kontakty a mapu s proklikem do mobilní aplikace (navigace)
- recenze
|
Obr. 2 – Webová prezentace polského hotelu Dolina Charlotty
|
Webová stránka jako pomocník v budování značky
Kromě přívětivosti webových stránek je potřeba se zaměřit na vytvoření obsahu, který bude konkurenceschopný a pomůže vám získat lepší pozici než prezentace vašeho ubytovacího zařízení na zprostředkovatelských portálech. Proto stojí za to nechat prostor při budování značky také vašim ostatním službám počítaje gastronomii přes wellness aktivity až po speciální tematické pobyty. Máte zájem o poskytování kvalitní služby a vytváření dlouhodobých vztahů s hosty? Podělte se o již získané recenze získané napřímo. Ukažte, že pobyt u vás za to stojí. K tomu účelu můžete použít elektronický dotazník spokojenosti pobytu. Dalším skvělým způsobem, jak udržovat vazby s hosty, je dobře navržený a pravidelný newsletter.
Obr. 3 – Nabídka zážitků na stránkách hotelu Skanzen v Modré
|
Webová stránka jako další zdroj informací
Jedna věc, která je důležitá pro hosta i pro vás, je čerstvý obsah. Jedinečné informace (textový či obrazový obsah), které jsou dostupné jen na vašem webu – od historie vašeho ubytovacího zařízení přes zajímavosti v okolí až třeba po možnosti stravování v okolí, pakliže tuto službu sami neposkytujete. Google vás za to bude mít moc rád. Dobře navrhnutá webová stránka se pak stane nejdůležitějším zdrojem informací zase pro vás. Získáte povědomí o tom, kdo jsou návštěvníci vaší stránky, kolik času na ní tráví a jak velkou máte konverzi. Díky této analýze zjistíte, která stránka je nejatraktivnější a nejvíce navštěvovaná a ze které naopak uživatelé nejčastěji odcházejí. Budete-li tyto informace analyzovat, můžete na základě jejich chování svoji stránku v budoucnu lépe optimalizovat. Dobře viditelná a snadno srozumitelná tlačítka pobídky k akci (call to action) dokážou udělat s konverzními mírami opravdu divy.
Obr. 4 – WEbové stránky hotelu Lomnica v Tatranské Lomnici
|
Webová stránka a více přímých rezervací
Efektivní on-line rezervační systém, ve kterém se klient pohybuje intuitivně bez ohledu na to, jestli váš web navštívil na počítači, přes tablet nebo v mobilu, je základ. Rezervovat snadno a rychle, to je to, oč tu běží. Bez této možnosti je investice do nového webu jako házení hrachu na zeď. Zmírněním závislosti na zprostředkovaných rezervacích dosáhnete snížení vyplácených provizí, ale pomůžete také podpoře své obchodní značky. V Profitroom je naším hlavním cílem navrhnout webové stránky s vysokou konverzí. Toto efektivně řeší Hotel České Žleby, který si velmi dobře uvědomuje potřebu fungujícího rezervačního systému na každé podstránce včetně stránky domovské. S Profitroom má host možnost rezervovat konkrétní pobytový balíček pár kliky. Musí být jasné a zřetelné, jaké pokoje jsou na daný termín volné, kolik stojí a co je v ceně zahrnuto. Provozujete-li více ubytovacích zařízení, je potřeba myslet na to, aby když nemáte dostupnou kapacitu v jednom zařízení, byl klient seznámen s nabídkou vašich partnerských či sesterských zařízení. Inspirovat se můžete na webové stránce Sting Hotels.
Nejlépe hodnocené webové stránky pro ubytovací zařízení mají ty firmy, které se specializují na hotelnictví. Svěřte se do rukou těch, kdo mají nejvíce zkušeností v naší branži. Jedna věc je design a druhá rozumět tomu, jak funguje konverze v hotelové branži. A pokud je navíc administrativa webové stránky ve stejné aplikaci jako správa on-line rezervačního systému a channel managera, máte vyhráno.
Obr. 5 – Inspirací pro provozovatele s více ubytovacími zařízeními může být web Sting Hotels
|
Máte jedny přihlašovací údaje a vše řídíte z jednoho místa. Jen si to představte – připravujete nový pobytový balíček nebo novou cenu, vše zadáte do on-line rezervačního systému (popis ceny, fotografii, storno podmínky atd.) a obsah na webu s tímto novým produktem a vším, co jste právě zadali do on-line rezervačního systému, se vytvoří již automaticky, aniž byste museli dělat cokoliv dalšího. Co víc si dnes ještě přát?
Pozn. redakce: V loňském prosincovém a letošním lednovém vydání COT – Celý o turismu jsme zveřejnili článek o tom, jak vybrat nejlepší on-line rezervační systém. Volba správného systému zvýší hodnotu vaší webové stránky a pomáhá získávat věrné zákazníky. Zkuste si článek vyhledat a seznámit se s našimi doporučeními. |
Radka TelyčkováHow-To-Increase-Revenue Advisor a Hotel Coach ve společnosti Pomáháme hoteliérům