Agentura CzechTourism připravila společně s generálním konzulátem ČR v Chicagu kampaň na stránkách společnosti Lonely Planet. Ta představuje nejen přírodní a architektonické krásy Česka, ale prezentuje také produkty českých firem jako Bohemia Paper, Moser Crystal, Preciosa, Granát Turnov, Budějovický Budvar a likérky Rudolf Jelínek. Hlavním cílem kampaně s rozpočtem 11 tisíc dolarů, je vrátit Česko do popředí zájmu amerických turistů ještě před tím, než budou mít možnost vycestovat do Evropy.
Video a foto prezentace České republiky ve formátu Travel Stories, který je určený k přehrávání obsahu na mobilních zařízeních, se přímo v aplikaci zobrazí u více než milionu amerických předplatitelů obsahu společnosti Lonely Planet.
„Marketingová kampaň u společnosti Lonely Planet je i v Americe prestižní záležitostí a já jsem ráda, že se nám to společnými silami podařilo,“ uvedla ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism USA a Kanada Michaela Claudino a doplnila: „Cílem kampaně bylo představit to nejlepší z ČR, a hlavně vrátit Česko do popředí zájmu amerických turistů, ještě před tím, než se otevřou možnosti cestování pro turisty mezi USA a Evropou.“
„Snahou kampaně je také ukázat Američanům, že výrobky sklářských a potravinářských firem, které si často odváží jako suvenýr z ČR, je dnes možno najít i obchodech po celých USA,“ dodal Tomáš Trnka, vedoucí ekonomického úseku Generálního konzulátu ČR v Chicagu.
Z pohledu příjezdového cestovního ruchu do České republiky patří ze vzdálených trhů ten americký k nejdůležitějším. V roce 2019 navštívilo ČR téměř 600 tisíc hostů z USA, kteří v hotelech či penzionech strávili téměř 1,5 milionu nocí. V průměru u nás turisté z USA utratí 1 400 korun za den, dalších 3 000 korun za den utratí před cestou například za letenky a ubytování. Návštěvníci z USA v ČR nejčastěji stráví 3–4 noci, zajímají se o památky a během své dovolené rádi navštěvují i regiony.
Kampaň pro předplatitele Lonely Planet běží do 31. května 2021. Obsah kampaně bude dostupný i po tomto datu na platformě Lonely Planet. Travel Stories o ČR připravený společností Lonely Planet lze spustit zde.
Cílem projektů ekonomické diplomacie je podpořit proexportní aktivity českých firem, jejich vstup na zahraniční trhy a současně podpořit brand České republiky. Projekt s Lonely Planet se ukázal jako ideální platforma, která propojí tradiční české značky a firmy s brandem České republiky.