Návštěvníci londýnského World Travel Marketu, na který každý rok přijíždí 50 000 zástupců cestovních kanceláří, novinářů, blogerů a delegátů národních turistických organizací i německého B2C Reisen & Caravanu s návštěvností takřka 40 000 lidí mohli zhlédnout to nejlepší, co Česká republika nabízí. Na veletrzích se pod záštitou agentury CzechTourism prezentovali zástupci měst, regionů i lázní.
Reisen & Caravan Erfurt
Říjnový B2C veletrh Reisen & Caravan Erfurt potvrdil stoupající zájem německých turistů o Českou republiku. Mezi 270 vystavovateli z 50 zemí světa zaujaly české subjekty zásadní pozornost návštěvníků, denně byl pro ně připraven doprovodný program.
Veletrh, který je vhodný zejména pro lázeňské subjekty, ale i pro nabídku letní a zimní dovolené, letos přilákal o čtyři tisíce návštěvníků více než vloni. „Individuální návštěvníci a rodiny s dětmi preferovali nabídky týkající se caravaningu a campingu, aktivního outdooru a sportu (lyže, pěší turistika), léčebných a wellness pobytů, dále pak silvestrovské pobytové balíčky a obecně ubytování. Znalost a obliba České republiky byla evidentní stejně jako skutečnost, že se do ČR rádi a opakovaně vracejí. A to nejenom na svá oblíbená místa, ale i s cílem poznat opět něco nového,“ doplňuje vedoucí oddělení veletrhů Tereza Matějková.
World Travel Market
Česká centrála cestovního ruchu připravila spolu se svým zahraničním zastoupením ve Spojeném království expozici i v rámci listopadového B2B World Travel Marketu, na kterém spolu s 15 vystavovateli představila Česko jako zemi příběhů, jako atraktivní turistický cíl, který nabízí širokou škálu zážitků – ať už zaměřených na památky, kulturu, gastronomii nebo na outdoorové aktivity.
„Počet turistů cestujících z Velké Británie do Česka se jen ve třetím čtvrtletí vyšplhal takřka k 350 000. Tím se Spojené království zařadilo mezi významné trhy jako je Německo, Slovensko, Polsko nebo Spojené státy,“ doplňuje ředitelka zahraničního zastoupení pro Velkou Británii a Irsko Katarína Hobbs.
V rámci veletrhu připravila agentura CzechTourism i ocenění pro nejvýznamnější B2B partnery ve Spojeném království. Nejvýznamnějším obchodním partnerem na britském a irském trhu se za uplynulý rok stala cestovní agentura The Discovery Collection zaměřená na movité klienty hledající špičkovou kvalitu a luxusní kulturní i gastronomické zážitky. Její zakladatelka Zekyie Yucel navštívila Českou republiku díky agentuře CzechTourism hned několikrát, a díky tomu vytvořila pro své klienty balíčky, které je zavedou za krásami Prahy i regionů.
Oceněným partnerem z britských médií se stala novinářka Juliet Rix, která se zásluhou ČCCR vydala po stopách Karla IV. Díky jejím dlouholetým zkušenostem, oblibě historie i nespornému talentu se Česko a Karel IV. dostaly na stránky populárního britského deníku The Daily Telegraph, kde si o nich přečetly miliony lidí.
Cenu za celoživotní úspěchy si z českého stánku na WTM odnesl Ladislav Hornan, předseda Česko-britské obchodní komory se sídlem v Londýně.
„Partnerství s profesionály v cestovním ruchu je zásadní – zejména práce s leteckými společnostmi, cestovními kancelářemi a touroperátory. Přestože se veletrh konal v letošním roce poprvé ve třídenním formátu, návštěvnost tím nebyla nijak ovlivněna – právě naopak. Veletrh dosáhl rekordní návštěvnosti téměř 50 000 odborníků z oblasti cestovního ruchu,“ uzavírá Katarina Hobbs.
Prezentace České republiky v Německu pokračovala na listopadovém veletrhu TC Lipsko, který je největším veletrhem cestovního ruchu v centrální části Německa, na přelomu listopadu a prosince pak také na španělském IBTM.
Foto: -CzT-





