Více než 200 vystavovatelů představilo v roce 2016 svou nabídku v oficiální expozici agentury CzechTourism, a to celkem na 20 veletrzích cestovního ruchu. Počet oslovených návštěvníků překročil rekordních 1 500 000.
Expozice České republiky se nesla v uplynulém roce ve znamení oslav 700. výročí narození Karla IV. Velkoformátové fotografie míst spojených s císařem a králem Karlem IV., romantický spot s touž tematikou či interaktivní mapa pro návštěvníky – to byla hlavní lákadla veletržní sezony 2016.
I loni se podařilo agentuře CzechTourism přivézt z mezinárodních veletrhů hned několik ocenění. Na pražském Holiday World získala první místo v kategorii „nejlepší propagační materiál“ za soubor svých materiálů obsahující mimo jiné i třídílnou publikaci o prezentaci České republiky na výstavě EXPO 2015. Na květnovém veletrhu BITE v čínském Pekingu byla oceněna hned dvakrát – za nejoblíbenější stánek (Most Popular Booth Award) a za nejvíce inovativní expozici (Most Innovative Booth Award) – odborná porota ocenila nejen interaktivní část expozice, ale i připravený doprovodný program.
V průběhu uplynulého roku zrealizovala agentura CzechTourism na veletrzích také několik dotazníkových šetření. Poslední z nich proběhlo na listopadovém veletrhu World Travel Market a prokázalo nejen přínosnost celé akce, ale i úspěch samotné veletržní expozice České republiky. Více než 98 procent dotazovaných považuje veletrhy za účinný nástroj propagace, především s ohledem na možnost navazování nových kontaktů, sjednávání spolupráce B2B, ale také o sledování současných trendů v cestovním ruchu. Za velmi užitečnou byla vyhodnocena i samotná účast národních turistických centrál na těchto akcích. Většina oslovených odborníků ze středního či top managementu (92 %) vyzdvihla jako zásadní kritérium vzhled dané expozice. Česká republika v tomto ohledu na WTM zaujala zásadní pozornost, expozice bodovala zejména svým vizuálním provedením, videoprojekcí i samotnou nabídkou na stánku.
Podzimní veletržní sezona byla zaměřena zejména na prezentaci na německém trhu (veletrhy Reisen und Caravan Erfurt a TC Lipsko), golfový potenciál byl představen na největším produktovém veletrhu International Golf Travel Market a veletržní sezonu zakončil jeden z nejvýznamnějších kongresových veletrhů IBTM ve španělské Barceloně.
„Velmi nás těší příznivé hodnocení vizuální podoby výstavní expozice i samotný zájem o jednotlivé produkty. Je zřejmé, že veletrhy zůstávají i nadále důležitým nástrojem marketingové komunikace, a to nejen z důvodu utváření image destinace, ale i pro svůj obchodní přínos. Zejména u akcí B2B je zde důležitá vysoká koncentrace odborníků na jednom místě, možnost navazování nových obchodních kontaktů prostřednictvím řady networkingových eventů, ale i předávání know-how v oblasti aktuálních trendů v cestovním ruchu,“ uvádí Tereza Matějková, vedoucí oddělení veletrhů CzechTourism.
V letošním roce bude veletržní expozice pojata ve znamení baroka a návštěvníci se mohou těšit na celou řadu novinek. Za všechny zmiňme třeba nový barokní spot pro 3D brýle umožňující příchozím pocítit atmosféru jednotlivých barokních míst České republiky.
Foto: -CzT-




