Cestovní ruch čeká kvůli současné krizi obtížné období. Pro záchranu je potřeba udělat jeho restart, ten však musí proběhnout zevnitř. Zvyšovat kvalitu služeb a koordinovat spolupráci napříč územím se snaží destinační manažeři na Budějovicku. Připravili vzdělávací workshopy i sérii pracovních setkání.
Program vzdělávání je jedním z pilířů destinační společnosti Českobudějovicko – Hlubocko (CB-HL) již od jejího vzniku v roce 2016. Teď však nabývá na důležitosti více než kdy jindy. „Současná situace v cestovním ruchu není růžová a v následujícím období bude vznikat větší tlak na kvalitu služeb a připravenost jejich poskytovatelů. Dlouhodobě se proto snažíme zvyšovat odbornost zaměstnanců v cestovním ruchu a tím zlepšovat úroveň kvality služeb v oblasti Budějovicka,” vysvětlil ředitel společnosti Českobudějovicko – Hlubocko Tomáš Polanský.
Destinační společnost připravila dvanáct vzdělávacích workshopů, které pokrývají různé oblasti. „Zaměřujeme se například na marketingové a manažerské dovednosti, trendy v poskytování služeb, nebo čistě praktické dovednosti, jako je efektivní úklid hotelových pokojů,“ dodal Polanský. Workshopy jsou zdarma a jsou určené především pro poskytovatele služeb z oblasti Budějovicka, Hlubocka a Vltavotýnska, které destinační společnost zaštiťuje. Přehled vzdělávacích workshopů je umístěn na webu společnosti www.cb-hl.cz.
Kromě vzdělávání společnost letos zavedla jednu novinku. S partnery a poskytovateli služeb se budou manažeři setkávat na pravidelných pracovních snídaních. „Je to pro nás možnost přímé komunikace s lidmi, kteří vytvářejí nabídku pro turisty v naší oblasti,“ řekl Polanský a dodal: „Musíme naslouchat jejich potřebám a koordinovat vzájemnou spolupráci a činnosti, abychom efektivně zlepšovali služby i prostředí Budějovicka. Jen tak můžeme zůstat konkurenceschopní v oblasti cestovního ruchu v rámci republiky i celé Evropy.“
Destinační společnost Českobudějovicko – Hlubocko je společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu také dlouholetým spoluorganizátorem odborné konference cestovního ruchu Travelcon. Ta má opět za cíl podporu rozvoje cestovního ruchu v ČR a zvyšování odborné úrovně poskytovatelů služeb v turismu. Loňský ročník byl z důvodu covid-19 přesunut do online prostředí a zúčastnilo se ho více než 1 600 posluchačů. Letošní konference proběhne 15. a 16. dubna opět v online podobě. Program a vstupenky naleznou zájemci na www.travelcon.cz.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.