Global Business Travel Association očekává v roce 2020 v segmentu business celosvětový nárůst výdajů spojených s cestováním na 1,6 bilionu dolarů. Připravení hoteliéři tak mohou nejen zvýšit výnosy v tomto segmentu, ale získat nové bonitní klienty a dlouhodobá partnerství. Postupný růst přináší na trh nové rezervační systémy, případně portály zaměřené na tento segment a roste také důležitost organického vyhledávání na webu. Co tedy můžeme udělat pro to, abychom získali patřičnou část z tak velkého trhu?
Marketing je ve své podstatě postaven na znalosti zákazníka. Vím-li, kdo je mým zákazníkem, dokážu relativně přesně zacílit a „trefit do černého“. Nevím-li, bude to jistě vědět má konkurence. A nejen v případě business klientů platí, že co platilo před pár lety, dnes již platit nemusí. Postoje, hodnoty a způsoby mladších generací během výběru míst k přenocování a organizace cest vůbec jsou značně odlišné od postojů a hodnot jejich rodičů.
Podle studie společnosti Leonardo představuje „průměrného“ business klienta člověk ve věku 45 let, který cestuje většinou se svým notebookem nebo výkonným tabletem schopným alespoň částečně nahradit „komfort“ jeho kanceláře. Více než polovina business klientů používá denně sociální média a bez Wi-Fi se neobejde 75 % z nich. Necelá polovina klientů během svých cest a pobytů cvičí. A na jakých místech hledají business klienti své hotely? Pouze 1 % cestujících hledá hotel, který musí být blízko letišti. Více než polovina cestujících hledá hotel v blízkosti svých klientů, případně obchodních setkání a méně než polovina cestujících hledá tu nejnižší cenovou nabídku při výběru hotelu. Z hotelového vybavení a služeb je pak nutná Wi-Fi, možnost zdravého stravování, fitness a posilovna, lokalita, dostupnost dopravy, flexibilní věrnostní program, jednoduché a přehledné účtování a nerušený, klidný spánek.
Zdůrazněme svou lokalitu včetně dalších míst využitelných v rámci pracovních cest
Nabídněme svým klientům něco víc než pouze mapu, případně dopravní instrukce se vzdáleností od letiště a dalších dopravních uzlů (toto je však stále jistě důležité). Zdůrazněme ještě další služby v okolí svého hotelu, které by mohli naši klienti potřebovat, jako například kancelářské budovy, častá místa obchodních schůzek, konferenční prostory apod. Vedle toho přidejme informace o obchodech, lékárnách apod. Prostě vše, co by mohl náš klient během svého pracovního pobytu potřebovat.
Dejme najevo své cílení ihned na první stránce naší webové nabídky pohodlně dostupné z mobilního zařízení
Rozhodování při výběru vhodného ubytovacího zařízení je dnes časově nenáročnou aktivitou, což platí o to více pro naši business klientelu. Odehrává se nezřídka během cesty samotné, a to samozřejmě pomocí mobilního telefonu. Za posledních několik let stoupl v rámci vyhledávacích dotazů ve webových vyhledávačích mimo jiných mnohonásobně výskyt slovního spojení „near me“. V roce 2015 hovořil Google dokonce o zhruba 34násobném nárůstu výskytu tohoto spojení za poslední 4 roky. A business klientela se na tomto nárůstu jistě podílí značnou měrou.
Pokud takový klient nepochopí ihned z první stránky našeho webu, že je na správném místě, pokračuje v hledání rychle dál.
Bezplatná a dostatečná konektivita
Bezplatné Wi-Fi připojení je snad až na výjimky dnes již samozřejmostí, minimálně je to samozřejmostí v očekávání našich zákazníků. Stejně tak je to s jeho rychlostí a přívětivostí připojení. Hotely s negativními recenzemi v tomto směru mají při rozhodování o pobytu business klientů jistě podstatně horší pozici. Hotelový pokoj se na čas pobytu stává zároveň pracovní kanceláří, v níž je samozřejmý dostatek dostupných a snadno dohledatelných elektrických zásuvek, dostatek pracovního místa na stolku pro notebook a případné další pracovní materiály, pohodlné sezení apod.
Hotelový pokoj se na čas pobytu stává zároveň pracovní kanceláří
|
Přístupnost a kvalita dalších služeb
Mezi další služby často vyhledávané zástupci business klientely je možné uvést možnost bezpečného parkování (většinou ne nejlevnějších vozů), služby baru a restaurace provozované do pozdnějších večerních hodin s vybranější nabídkou (naši klienti se rádi večer před svými kolegy předvádějí), provoz obchodu se suvenýry, fitness apod.
Flexibilní věrnostní program
Přestože pobyty našich business klientů jsou většinou hrazeny z „cizích“ zdrojů, výhody sbírané v rámci věrnostních programů již mohou získávat sami a mohou je následně využít při příští návštěvě, například již se svou rodinou apod. Je patrné, a mnohé zkušenosti to jen dokazují, že pokud se business klientovi, účastníkovi kongresu apod. v dané destinaci a našem hotelu zalíbí, rád se o své pozitivní zážitky bude chtít podělit příště také se svými nejbližšími. A pokud k tomu bude mít ještě nějakou tu věrnostní výhodu, o to lépe.
Speciální nabídky a lokální partnerství
Nečekejme pouze na případnou poptávku, připravme si speciální nabídku pro business klienty a aktivně je oslovujme. Neočekávejme, že si sami rezervují ubytování právě u nás, protože v e-mailové schránce již mají další a třeba i lepší nabídku od našich konkurentů. Zaměřme se na obchodní společnosti, univerzity a další subjekty v našem okolí využívající častěji příjezdy korporátních manažerů, obchodních zástupců, cizích akademických pracovníků apod. a budujme s nimi dlouhodobá pro obě strany přínosná partnerství.
Zvýšení počtu business klientů k nám jistě nepřijde samo a jistě také nepřijde již příští týden. Pokud známe svého klienta, znalost toho, co nabízet, kde to nabízet a jak to nabízet již přijde sama a s ní možná i část z oněch predikovaných 1,6 bilionu dolarů.