Bude mít kdo leštit rodinné stříbro?

V jednom z článků v tomto vydání se zabýváme tím, jak co nejúčinněji marketingově komunikovat s mileniály. Po jeho přečtení si zřejmě uvědomíte, že na tom zase není nic tak složitého – stačí zapojit selský rozum. O poznání horší je ale komunikace s touto generací, pokud jde o pracovní podmínky. Zejména pak ve službách. Zkuste si to ostatně sami – zamíchejte se do skupiny mileniálů a zeptejte se jich, kde pracují, resp. kde by chtěli pracovat. Uslyšíte-li od některého z nich, že jeho vysněným povoláním je kuchař, číšník nebo třeba fyzioterapeut, pořádně si ho prohlédněte. V příštích pár letech totiž pravděpodobněji potkáte šestinohé tele než někoho s podobnými ambicem

Na této situaci jsou bity veškeré služby, obzvlášť palčivá je ale situace v lázeňství. To pro dnešní mladé zkrátka není sexy oborem – platy jsou relativně nízké, prostředí příliš poklidné, provoz směnný… A k péči o pacienty či klienty navíc není možné použít žádné mobilní aplikace. Nemluvě o tom, že práci je třeba odvést ve chvíli, kdy to potřebuje pacient, ne v okamžiku, kdy se to našemu mileniálovi právě hodí. A o nějakém stírání rozdílů mezi soukromým a pracovním životem také nemůže být řeč. Zkuste si jako fyzioterapeut vzít práci domů, nebo coby číšník šéfovi navrhnout, že provoz lázeňské kavárny obstaráte on-line během svého nomádského putování po jihovýchodní Asii…

Námi oslovení odborníci se shodují na tom, že zřejmě nejrychlejším řešením situace je zaměstnávání cizinců. Jenže tomu do značné míry brání aktuální legislativní podmínky. Kdo v současnosti zkoušel na delší dobu zaměstnat pracovníky třeba z Ukrajiny, ví, o čem je řeč. Nehledě na rizika v oblasti kvalifikací, jako jsou falešné lékařské diplomy apod. Nebo na jazykovou bariéru. Ano, některým lázním může třeba rusky hovořící personál pomoci, jinde to může být malinko problém. A uznejte, že je zvláštní, pokud se český pacient v tuzemských lázních se svým ošetřujícím lékařem nedomluví svojí mateřštinou… Přijde mi to škoda, chápu nicméně, že realita je v lázeňství složitá a každý se snaží s problémy vypořádat, jak nejlépe umí. Všem provozovatelům lázních bych každopádně přál, aby se i s touto zapeklitou výzvou porvali se ctí a aby naše rodinné stříbro neztratilo svůj výjimečný lesk.

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor časopisu COT a portálu iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch nabírá na síle, zájem o hotely stoupá

Po pandemii koronaviru lidé začali víc cestovat. Podle tabulek na portálu tourdata.cz, které vycházejí z dat publikovaných včera Českým statistickým úřadem, přijelo do tuzemských hotelů v letošním prvním čtvrtletí 2,8 milionu hostů. Tedy asi desetkrát víc než...

Číst více