Asiana oslavila čtvrtstoletí

Cestovní agentura Asiana letos slaví 25. výročí svého založení. Středobodem oslav se stala včerejší párty v pražské restauraci Mánes, které se zúčastnili zástupci leteckých společností a další obchodní partneři Asiana a jejích dceřiných společností.

Manželé Litvinovi společně s obchodním ředitelem Asiana Josefem Trejbalem krájejí pod dohledem obchodních partnerů dort k 25. výročí své firmy

 

Párty byla pojata opravdu jako oslava a byla prosta zbytečných oficialit. Dokonce i úvodní proslovy Šárky a Alexeje Litvinových, tedy zakladatelů firmy, se nesly ve velmi uvolněném duchu. Namísto suchých hospodářských výsledků (jakkoli jsou v případě Asiana obdivuhodné) se účastníci například dozvěděli, kolik dětí se zaměstnancům firmy během čtvrtstoletí narodilo. K včerejšímu dni už 69, další jsou ale prý na cestě.

Oč méně oficialit, o to více čekalo účastníky zábavy, jídla a pití. Pochopitelně se krájel dort, přišli hosté s gratulacemi, k poslechu hrál jazzový kvartet Emila Viklického, připraveny byly ochutnávky vín, rumů a čokolády, vyvrcholením večera pak byla tombola o hodnotné ceny v podobě letenek věnovaných některými partnery Asiana.

Doprovodné logo k výročí společenosti Asiana

Společnost si k výročí nechala vyrobit speciální doprovodné logo od české umělkyně Elišky Podzimkové. Spolupráce s touto výtvarnicí tím ale nekončí. Postupně vzniknou fotografie z různých koutů světa v kombinaci s dokreslenými prvky, které přispějí na dobrou věc – příští rok vytvoří charitativní kalendář pro projekt Plešouni pomáhající dětem s onkologickými problémy.

A chcete-li přeci jen nějaká ta čísla, pak vězte, že server Letuška.cz, který Asiana provozuje, loni prodal 395 tisíc letenek. Tedy o 100 tisíc víc než v roce 2016. Zatímco v roce 2016 prodala Letuška.cz celkem 294 560 letenek, loni to bylo už 395 tisíc, tedy o 100 tisíc víc. Na prodaných letenkách se z poloviny podílela korporátní klientela, druhou polovinu tvořil internetový prodej. Menší část z nich, zhruba 40 %, tvořily letenky nízkonákladových dopravců. Pod výrazný růst se podepsala také už 4 roky po sobě klesající cena letenek. Loni se dostala na dlouhodobé minimum, když spadla oproti roku 2016 o 560 Kč na průměrných 8 900 Kč. Pro zajímavost – nejlevnější letenku Letuška prodala za 490 Kč do Milána. Naopak nejdražší letenka na Bora-Bora ve Francouzské Polynésii stála závratných 288 764 Kč.

Díky těmto výsledkům dosáhla Asiana v posledních týdnech na dvě významná ocenění. Šlo o první místo v Amadeus Awards v kategorii produkce segmentů na lety z České republiky a rovněž ocenění pro nejlepšího obchodního partnera letecké společnosti ČSA.

Společnost ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl spuštěn v roce 2001 jako první online prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Letuška.cz se stala prvním úspěšným start-up ve svém oboru v ČR, naučila Čechy nakupovat letenky přes internet. ASIANA patří rovněž mezi nejvýznamnější poskytovatele cestovních služeb pro korporátní klienty. Divize Eurpea. Travel se věnuje oblasti MICE. Organizuje eventy, konference, teambuildingové aktivity pro tuzemské firmy, nadnárodní korporace i zahraniční subjekty. Jazykové pobyty a studium v zahraničí ASIANA nabízí prostřednictvím portálu Study.cz.

Foto: -pmu-

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Letiště Praha

Letiště Praha nabere až 200 nových zaměstnanců 

Letiště Praha v letošním roce plánuje odbavit dvojnásobek cestujících oproti roku 2021.  S předpokládaným nárůstem provozu je pro zachování komfortu nutné navýšit počet spolupracovníků, a to až o 200 zaměstnanců a o desítky pracovníků na dlouhodobé brigády formou dohod mimo...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Se Smartwings na finále Evropské ligy UEFA

Česká skupina Smartwings Group realizuje v termínu 16.-19. května přepravu 2 500 skotských a německých fotbalových fandů na finále Evropské ligy UEFA a zpět. To se odehraje zítra ve španělské Seville. Celkem půjde o 11 speciálních letů, informovala společnost na Twitteru.

Číst více