Liberecký Clarion Grand Hotel Zlatý Lev bude 21.–22. května hostit nejvýznamnější událost tuzemského incomingu, totiž workshop Czech Republic Travel Trade Day. O detailech jsme hovořili s ředitelkou odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klárou Vysloužilovou.
1. Travel Trade Day je akcí možná ne zcela mediálně známou, její dopad pro cestovní ruch České republiky je ovšem značný…
Přesně tak. Ono mediálně propagovat sérii takřka jednoho a půl tisíce krátkých B2B jednání není zrovna jednoduché. Jde o klasickou B2B akci, u které se zdá, že se vlastně „nic neděje“. Její dopad je ale následně značný. Letos jsme pro české partnery získali na 80 nákupčích jak z evropských trhů, tak z Asie a Ameriky; přivážíme větší počet firem ze Severní a Latinské Ameriky a z jihovýchodní Asie zejména Filipín a Thajska. A pro všechny účastníky jsou připravena také jednání s řediteli našich zahraničních zastoupení včetně loni nově otevřené pobočky v Indii. Travel Trade Day sleduje dva hlavní cíle – přispět k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů v oblasti incomingu a propagovat bohatou turistickou nabídku České republiky v jednotlivých regionech. Obojí má přinést jasný výsledek – umístit Českou republiku do komerčních nabídek zahraničních cestovních kanceláří – velkých hráčů i specialistů, a to jako celoroční atraktivní destinaci, jejíž nabídky jsou pravidelně aktualizovány. K novým itinerářům mají inspirovat také témata, s nimiž každoročně pracujeme. To letošní zní „Sto let v zemi příběhů“, reflektujeme výročí založení nezávislého státu a přinášíme mezinárodním cestovatelům příběhy české architektury a designu, příběhy životního stylu, českých značek a průmyslu či příběh vzniku republiky.
2. Jaká je při akci role ředitelů vašich zahraničních zastoupení?
Už druhým rokem spojujeme Travel Trade Day s výroční poradou ředitelů našich zahraničních zastoupení, a přinášíme tak účastníkům možnost v rámci dvou dnů vést jednak obchodní jednání, jednak naplánovat vlastní aktivity na zahraničních trzích s využitím zázemí a know-how ředitelů zahraniční sítě CzechTourism, která obsluhuje více než 40 zemí. Pro podnikatelský sektor, ale i regiony či další subjekty působící v cestovním ruchu může být obtížené proniknout se svými službami či výrobky na zahraniční trh, zvlášť pokud dokonale nerozumíte specifikům jeho fungování, nemáte v daném místě kontakty či zkušenosti s marketingovými aktivitami. A to je rolí ředitelů našich zahraničních zastoupení – pomoci.
3. Akci letos hostí Liberec, jak probíhá výběr destinace?
Kritérií pro výběr hostící destinace je více, vždy je to pro danou lokalitu ale značná výhoda. Koncept je jednoduchý, v rámci rotací místa konání mají spolupořadatelské město, kraj i jednotliví poskytovatelé služeb jedinečnou příležitost představit své přednosti. Do České republiky přivážíme zahraniční partnery, kteří jsou připraveni jednat o rozšíření nabídek pro své klienty. Pro jejich rozhodování je bezprostřední znalost turistických lokalit a služeb zcela zásadní. Proto je i letos Travel Trade Day spojen se sérií pre- a post- fam tripů, které následně mohou do českých a moravských regionů přivést nové bonitní turisty z různých koutů světa. Těšíme se do Liberce a Libereckého kraje, kde jsme díky skvělé spolupráci s regionálními partnery připravili programy atraktivní jak pro evropské, tak i zámořské trhy. Představíme nejen unikátní sklářskou a bižuterní tradici, ale také nabídku aktivní dovolené a dovolené pro rodiny s dětmi, a nezapomeneme ani na lokální gastronomii.
4. Letošní novinkou budou edukativní semináře, můžete je trochu přiblížit?
Půjde o semináře ke zdrojovým trhům USA, Latinské Ameriky, jihovýchodní Asie, Indie a Číny, které v kostce poradí českým subjektům „jak na trh“. Účastníci seminářů se dozvědí o aktuálním dění na trhu, spotřebitelském chování zahraničních turistů, cestovatelských trendech. Semináře povedou ředitelé našich zahraničních poboček, kteří také doporučí vhodné formy prezentace a nabídnou spolupráci šitou na míru potřebám jednotlivých subjektů.
5. Změní se pro letošní rok koncept akce ještě v některém ohledu?
Nově letos dáváme i zahraničním subjektům možnost vybrat si české partnery, s nimiž chtějí jednat. Proto na našich webových stránkách uvádíme profily českých účastníků a pracujeme i se slevami za včasnou rezervaci balíčků. To, co v rámci konceptu akce funguje, není potřeba měnit. Víme, že mise do zahraničí jsou nákladné, a tak přivážíme zahraniční podnikatele za českými subjekty. Z předchozích ročníků máme velmi pozitivní ohlasy na rotování akce – novinky a detailní představení regionů je to, co naši zahraniční partneři chtějí. Na druhou stranu se snažíme rok od roku se zlepšovat a program inovovat. K tomu nám pomáhají hodnocení českých a zahraničních účastníků v rámci dotazníkových šetření po skončení akce, která nám ověří, zda jsme se posunuli zase o krok dál.
Foto: CzechTourism