5 otázek pro Kláru Vysloužilovou

Liberecký Clarion Grand Hotel Zlatý Lev bude 21.–22. května hostit nejvýznamnější událost tuzemského incomingu, totiž workshop Czech Republic Travel Trade Day. O detailech jsme hovořili s ředitelkou odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klárou Vysloužilovou.

 Klára Vysloužilová 1. Travel Trade Day je akcí možná ne zcela mediálně známou, její dopad pro cestovní ruch České republiky je ­ovšem značný…

Přesně tak. Ono mediá­lně propagovat sérii takřka jednoho a půl tisíce krátkých B2B jednání není zrovna jednoduché. Jde o klasickou B2B akci, u které se zdá, že se vlastně „nic neděje“. Její dopad je ale následně značný. Letos jsme pro české partnery získali na 80 nákupčích jak z evropských trhů, tak z Asie a Ameriky; přivážíme větší počet firem ze Severní a Latinské Ameriky a z jihovýchodní Asie zejména Filipín a Thajska. A pro všechny účastníky jsou připravena také jednání s řediteli našich zahraničních zastoupení včetně loni nově otevřené pobočky v Indii. Travel Trade Day sleduje dva hlavní cíle – přispět k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů v oblasti incomingu a propagovat bohatou turistickou nabídku České republiky v jednotlivých regionech. Obojí má přinést jasný výsledek – umístit Českou republiku do komerčních nabídek zahraničních cestovních kanceláří – velkých hráčů i specialistů, a to jako celoroční atraktivní destinaci, jejíž nabídky jsou pravidelně aktualizovány. K novým itinerářům mají inspirovat také témata, s nimiž každoročně pracujeme. To letošní zní „Sto let v zemi příběhů“, reflektujeme výročí založení nezávislého státu a přinášíme mezinárodním cestovatelům příběhy české architektury a designu, příběhy životního stylu, českých značek a průmyslu či příběh vzniku republiky.

2. Jaká je při akci role ředitelů vašich zahraničních zastoupení?

Už druhým rokem spojujeme Travel Trade Day s výroční poradou ředitelů našich zahraničních zastoupení, a přinášíme tak účastníkům možnost v rámci dvou dnů vést jednak obchodní jednání, jednak naplánovat vlastní aktivity na zahraničních trzích s využitím zázemí a know-how ředitelů zahraniční sítě CzechTourism, která obsluhuje více než 40 zemí. Pro podnikatelský sektor, ale i regiony či další subjekty působící v cestovním ruchu může být obtížené proniknout se svými službami či výrobky na zahraniční trh, zvlášť pokud dokonale nerozumíte specifikům jeho fungování, nemáte v daném místě kontakty či zkušenosti s marketingovými aktivitami. A to je rolí ředitelů našich zahraničních zastoupení – pomoci.

 3. Akci letos hostí Liberec, jak probíhá výběr destinace?

Kritérií pro výběr hostící destinace je více, vždy je to pro danou lokalitu ale značná výhoda. Koncept je jednoduchý, v rámci rotací místa konání mají spolupořadatelské město, kraj i jednotliví poskytovatelé služeb jedinečnou příležitost představit své přednosti. Do České republiky přivážíme zahraniční partnery, kteří jsou připraveni jednat o rozšíření nabídek pro své klienty. Pro jejich rozhodování je bezprostřední znalost turistických lokalit a služeb zcela zásadní. Proto je i letos Travel Trade Day spojen se sérií pre- a post- fam tripů, které následně mohou do českých a moravských regionů přivést nové bonitní turisty z různých koutů světa. Těšíme se do Liberce a Libereckého kraje, kde jsme díky skvělé spolupráci s regionálními partnery připravili programy atraktivní jak pro evropské, tak i zámořské trhy. Představíme nejen unikátní sklářskou a bižuterní tradici, ale také nabídku aktivní dovolené a dovolené pro rodiny s dětmi, a nezapomeneme ani na lokální gastronomii.

4. Letošní novinkou budou edukativní semináře, můžete je trochu přiblížit?

Půjde o semináře ke zdrojovým trhům USA, Latinské Ameriky, jihovýchodní Asie, Indie a Číny, které v kostce poradí českým subjektům „jak na trh“. Účastníci seminářů se dozvědí o aktuálním dění na trhu, spotřebitelském chování zahraničních turistů, cestovatelských trendech. Semináře povedou ředitelé našich zahraničních poboček, kteří také doporučí vhodné formy prezentace a nabídnou spolupráci šitou na míru potřebám jednotlivých subjektů.

5. Změní se pro letošní rok koncept akce ještě v některém ohledu?

Nově letos dáváme i zahraničním subjektům možnost vybrat si české partnery, s nimiž chtějí jednat. Proto na našich webových stránkách uvádíme profily českých účastníků a pracujeme i se slevami za včasnou rezervaci balíčků. To, co v rámci konceptu akce funguje, není potřeba měnit. Víme, že mise do zahraničí jsou nákladné, a tak přivážíme zahraniční podnikatele za českými subjekty. Z předchozích ročníků máme velmi pozitivní ohlasy na rotování akce – novinky a detailní představení regionů je to, co naši zahraniční partneři chtějí. Na druhou stranu se snažíme rok od roku se zlepšovat a program inovovat. K tomu nám pomáhají hodnocení českých a zahraničních účastníků v rámci dotazníkových šetření po skončení akce, která nám ověří, zda jsme se posunuli zase o krok dál.

Foto: CzechTourism

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více