Který segment cestovního ruchu vyjde z aktuální koronakrize jako vítěz? Devět z deseti oslovených zástupců oboru bez většího rozmýšlení odpoví, že rok 2021 bude ve znamení domácího turismu. A budou mít nejspíš pravdu. Však taky do podpory cestování po Česku investují města a kraje nemálo financí a úsilí.
Jenže na základě vývoje v posledních měsících, a zejména pak na konci roku 2020, se obávám, že i domácí cestovní ruch bude letos jiný, než jaký jsme ho znali. A „jiný“ v tomto případě neznamená „lepší“. Rád bych se mýlil, ale nabídka ubytovacích a stravovacích možností se na letošní léto zřejmě zúží. A to nejspíš v těch oblastech, v kterých už loni nebylo podnikatelům do smíchu. Typicky v Praze a dalších větších městech závislých hlavně na zahraniční klientele. Tam všude loni v létě vouchery, kampaně a případné další formy podpory pomohly podnikatelům přežít, jenže na podzim přiběhl rozzuřený PES a plány mnoha hoteliérů a restauratérů rychle rozcupoval. Ano, vláda sice po konzultacích s profesními svazy přišla s nabídkou kompenzací, ale ty určitě nespasí všechny. Nehledě na to, že spoléhat se na systém kompenzací nelze donekonečna.
Mnozí z ubytovatelů a restauratérů, kteří nemají dostatečně velké železné zásoby z minulosti, budou nejspíš muset skončit. Ti šťastnější budou mít v létě zřejmě opět plno a asi tomu také uzpůsobí ceny, což jim samozřejmě nelze vyčítat. Nikdo to ale zcela jistě nebude mít bez práce. I za této situace se totiž o klienty povede boj. Ten ostatně začíná už nyní, v době, kdy se velká část klientely rozhoduje, kam v létě vyrazí. Abychom vás ve vašem snažení podpořili, rozhodli jsme se k loňskému milionu, který jsme věnovali na pomoc cestovnímu ruchu, přidat v letošním prvním čtvrtletí inzertní prostor v celkové hodnotě 300 000 korun. I vy tak můžete, díky zvýhodněným cenám inzerce a na ně vázaným bonusům, oslovit odbornou i laickou veřejnost, a položit základy k úspěšné hlavní turistické sezoně.
Ať už se ale rozhodnete pro komunikaci prostřednictvím našich titulů, nebo vsadíte na jinou kartu, budu vám všem osobně držet palce, aby pro vás byl rok 2021 po všech stránkách úspěšný a ať se touto cestou potkáváme i nadále.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.