Zahraniční turisty bude do Prahy lákat online kampaň za 40 milionů

Foto: Shutterstock.com Chybějící zahraniční turisty má do Prahy přivést nová kampaň Foto: Shutterstock.com

Pražský magistrát dnes spolu s Prague City Tourism (PCT) spouští novou online kampaň, která má do města přivést zahraniční turisty. Potrvá do konce letošního roku. Cílem je nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Kampaň se naopak vyhne nočnímu životu a turistům mířícím za levným alkoholem. Náklady budou 40 milionů korun. Novinářům to řekla radní Hana Třeštíková.

„Budeme lákat zahraniční turisty během podzimu a zimy. Kampaň startuje od úterý a bude do 31. prosince 2021. Bude cílit na bonitní klienty, kteří do Prahy přijedou za kulturou, památkami či gastrem, a ideálně se sem pak vrátí,“ uvedla Třeštíková.

Záměrem kampaně je nalákat zejména turisty ve věku 30 až 55 let, kteří cestují sami či v páru. Kampaň nebude cílit na mládež, která chce navštívit Prahu jakožto večírkovou destinaci. Chybět tak bude jakákoliv zmínka o zážitcích souvisejících s nočním životem. „Praha se aktivně snaží cílit na kultivovanou, kulturní klientelu, která přijede vícekrát, zůstane v hotelech a využije služby a navštíví kulturní instituce. Chceme se zbavit nálepky levné a alkoholové destinace,“ řekla Třeštíková.

Foto: Magistrát hl. m. Prahy

V kampani město využije série fotografií a videí s pražskými umělci, například tanečníky či hudebníky, které vznikly letos v létě. Zapojen do ní bude nový design na propagaci Prahy, který nechala udělat PCT. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vzniknou nové publikace a změní se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných PCT.

Podle dokumentu schváleného radními město od kampaně očekává minimálně 100 423 kliků na Googlu a dalších 33 267 kliků na Facebooku a Instagramu. Od videí na Youtube si slibuje minimálně 16 700 kliků. Na kampani kromě PCT spolupracuje město s letištěm v Ruzyni a Asociací hotelů a restaurací ČR.

Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto letos loni rok podpořilo turistický ruch více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více